| Kods | RA0827 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Dizaina vēsture un attīstības tendences | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Diāna Apele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss paredz studentus iepazīstināt ar mūsdienu dizaina tendencēm un tā vēsturisko attīstību pasaules kontekstā. Iegūtās zināšanas ļaus izprast vēstures lomu mūsdienu dizaina attīstībā un apzināties kultūrvēsturiskā mantojuma nozīmi, izprast dizaina produktu, pakalpojumu vērtību kritērijus dažādos dizaina attīstības laika posmos. Studenti kursā gūs izpratni par dizainu kā neaizstājamu komponentu modernas valsts konkurētspējā, kā arī izpratīs dizaina starpdisciplināro dabu, apskatot mūsdienu dizaina specifiku un aktuālās tendences, analizēs dizaina procesu un apgūs dizaina domāšanas metodoloģiju. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt zināšanas un veidot studentiem izpratni par dizaina vēsturisko attīstību no vispasaules industriālās revolūcijas līdz mūsdienām Latvijas, Eiropas un pasaules ekonomikas un kultūras attīstības kontekstā, kā arī, ar dizaina domāšanas metodoloģijas palīdzību, attīstīt analītiski/kritiskās problēmrisināšanas prasmes dizaina, īpaši modes dizaina tapšanas procesā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Formulē un izskaidro dizaina jēdzienu un tā veidošanās attīstību, padziļināti attiecinot to uz apģērbu
projektētāja specializāciju.
2. Orientējas dizaina attīstības likumsakarībās vēsturiskā kontekstā, uzsverot apģērbu projektētāja
specializācijai nepieciešamo tekstilrūpniecības un saistīto nozaru svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un
aktualitāšu izpratni, dažādās profesionālās situācijās un vidē.
3. Pārzina un raksturo dizaina domāšanas procesus un metodoloģiju, īpašu vērību pievēršot projektētāja
specializācijai nepieciešamo svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un aktualitāšu izpratnei nozares attīstības aktuālo tendenču kontekstā. - Patstāvīgais darbs. Semināri. Prasmes 1. Analizē dizaina laikmeta attīstības tendences, cēloņus un ieguvumus vēsturiskā kontekstā, uzsvaru liekot uz apģērbu projektētāja kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmeni. 2. Radoši risina problēmsituācijas, rada inovatīvas dizaina idejas apģērbu projektēšanas jomā, pamato to izvēli, parāda profesionālu pieeju dažādās profesionālās, nestandarta situācijās. 3. Iegūst, atlasa, apstrādā un analizē informāciju dizaina jomā, izmanto jaunākos pētījumus un dizaina nozares sasniegumus. 4. Strukturē savas zināšanas dizaina tehnoloģiju jomā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību apģērbu projektētāja kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmenī. - Praktiskais darbs. Semināri. Eksāmens Kompetence: 1. Spēj orientēties dizaina attīstības tendencēs pasaulē, no vispasaules industriālās revolūcijas līdz mūsdienām, īpaši apģērbu projektēšanas un ražošanas procesos. 2. Spēj novērtēt, analizēt un prezentēt iegūtās atziņas par dizaina problēmrisināšanas veidiem saistībā ar tekstilizstrādājumu projektēšanu, turpmāk izmantojot to lēmumu pieņemšanā tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmuma darbības nodrošināšanā. 3. Spēj, izmantojot dizaina teorijas studijās apgūtos pamatus un iemantotās prasmes, praktiski risināt profesionālus uzdevumus, prot plānot un īstenot radošas idejas dizaina tehnoloģiju jomā apģērbu projektētāja specializācijā un piedalīties tekstilrūpniecības nozares atbilstošas jomas attīstībā. - Referāts. Semināri. Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalības un aktivitātes lekcijās, semināros, grupu, pāru darbos un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Patstāvīgā darba izpildes. - 30% Eksāmena novērtējuma (patstāvīgi apgūtas eksāmena tēmas un to mutiska prezentēšana, diskusija studentu grupā). - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||