| Kods | RA0824 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | 9.modulis: Sadarbība stratēģiskajā robežu pārvaldībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Juris Madžuls | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 10.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Modulis sastāv no patstāvīgas mācīšanās, kontaktmācīšanās - interaktīvas lekcijas, semināri / darbnīcas - un pieredzes mācīšanās. Darbības pieredze un konteksts ir mācību procesa neatņemama sastāvdaļa un tā galvenais ietvars. Mācīšanās balstās arī uz iepriekšējos moduļos izvirzītajiem jautājumiem. Mācību stratēģija paredz, ka mācību rezultāti tiek integrēti visās mācību daļās, un mācīšanās sastāv no trim galvenajiem posmiem: Pirmais patstāvīgās mācīšanās posms, kura laikā studentiem tiek sagaidīts, ka viņi pārdomās iepriekšējos moduļus, mācīsies no pieredzes un vienlaikus koncentrēsies uz galvenajiem modulī izvirzītajiem jautājumiem un izpildīs pirmslasīšanas prasības, lai sagatavotos kontaktnedēļām. Otrais posms sastāv no divām kontaktnedēļām, kas veltītas resursu ieguvumu izmantošanai klasē, dalībniekiem vislabāk izmantojot teorētiskās zināšanas, savstarpējas diskusijas, apmeklējumus uz vietas, simulējot dažādas pārrobežu darbības, kā arī pārdomājot dažādus pārrobežu sadarbības aspektus. Trešais posms – pieredzes mācīšanās prasa pārdomāt iegūtās zināšanas un to pielietošanu darba vidē, gatavojoties un noslēdzot vērtējumus. Šis posms sāksies pēc kontaktnedēļas posma beigām un turpināsies vēl divas nedēļas. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Šī moduļa mērķis ir sniegt studentiem kompetenci kritiski izvērtēt visu iepriekšējo mācību pielietojumu stratēģiskā kontekstā, nodrošinot visaptverošu priekšstatu par metodēm un sadarbības formām. Vēl viens mērķis ir apzināt un piemērot labu praksi sadarbībā robežsardzes pārvaldības kontekstā tādos jautājumos kā pārrobežu noziegumu izmeklēšana, politika, procedūras utt. Tas arī paredz uzlabot spēju piemērot daudzinstitucionālas, daudzdisciplināras un multikulturālas pieejas. Visi šie mērķi un pieejas tiks risināti, pamatojoties uz stratēģisko perspektīvu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Interpretēt un kritiski pārskatīt starptautiskās, ES un valstu sadarbības mehānismus un identificēt šķēršļus un risinājumus produktīvai sadarbībai robežu drošības jomā. • Selektīvi identificēt starptautisko institūciju un valstu - Summējošais novērtējums ar nepārtrauktu formatīvo atgriezenisko saiti ir izšķirošs, lai nodrošinātu mācīšanās progresu. Novērtēšanas stratēģija nodrošina, ka tiek sasniegti visi šī moduļa mācību rezultāti. Vērtēšanas stratēģija ir vērsta uz to, lai izmantotu studentu spēju integrēt un praktiski īstenot iegūtās zināšanas šajā programmas posmā, izmantojot stratēģisko domāšanu. Novērtēšanas metodoloģija ietver: gadījuma izpēti (prezentāciju), rakstisku ziņojumu ar personisku pārdomu, pārrunas, atgriezenisko saiti, izmantojot spēju demonstrēt izpratni, praktisko pielietojumu un refleksiju Selektīvi identificēt starptautisko institūciju un valstu iestāžu darba principus, kas ietekmē ar ES saistīto sadarbību robežu drošības jomā. - Summējošais novērtējums ar nepārtrauktu formatīvo atgriezenisko saiti ir izšķirošs, lai nodrošinātu mācīšanās progresu. Novērtēšanas stratēģija nodrošina, ka tiek sasniegti visi šī moduļa mācību rezultāti. Vērtēšanas stratēģija ir vērsta uz to, lai izmantotu studentu spēju integrēt un praktiski īstenot iegūtās zināšanas šajā programmas posmā, izmantojot stratēģisko domāšanu. Novērtēšanas metodoloģija ietver: gadījuma izpēti (prezentāciju), rakstisku ziņojumu ar personisku pārdomu, pārrunas, atgriezenisko saiti, izmantojot spēju demonstrēt izpratni, praktisko pielietojumu un refleksiju Kritiski izvērtēt robežu drošības sadarbību multikulturālajā un multidisciplinārajā operatīvajā vidē un ierosināt īstenojamu taktiku sadarbības uzlabošanai. - Summējošais novērtējums ar nepārtrauktu formatīvo atgriezenisko saiti ir izšķirošs, lai nodrošinātu mācīšanās progresu. Novērtēšanas stratēģija nodrošina, ka tiek sasniegti visi šī moduļa mācību rezultāti. Vērtēšanas stratēģija ir vērsta uz to, lai izmantotu studentu spēju integrēt un praktiski īstenot iegūtās zināšanas šajā programmas posmā, izmantojot stratēģisko domāšanu. Novērtēšanas metodoloģija ietver: gadījuma izpēti (prezentāciju), rakstisku ziņojumu ar personisku pārdomu, pārrunas, atgriezenisko saiti, izmantojot spēju demonstrēt izpratni, praktisko pielietojumu un refleksiju Kritiski izvērtēt sadarbības līmeni pārrobežu izmeklēšanā un rast risinājumus, lai uzlabotu dienestu, starpaģentūru un starptautisko sadarbību. - Summējošais novērtējums ar nepārtrauktu formatīvo atgriezenisko saiti ir izšķirošs, lai nodrošinātu mācīšanās progresu. Novērtēšanas stratēģija nodrošina, ka tiek sasniegti visi šī moduļa mācību rezultāti. Vērtēšanas stratēģija ir vērsta uz to, lai izmantotu studentu spēju integrēt un praktiski īstenot iegūtās zināšanas šajā programmas posmā, izmantojot stratēģisko domāšanu. Novērtēšanas metodoloģija ietver: gadījuma izpēti (prezentāciju), rakstisku ziņojumu ar personisku pārdomu, pārrunas, atgriezenisko saiti, izmantojot spēju demonstrēt izpratni, praktisko pielietojumu un refleksiju |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Gadījuma izpēte - 60%
Rakstisks ziņojums, kurā iekļautas personiskas pārdomas - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Stratēģija, plānošana un izvērtēšana robežapsardzībā; Pamattiesības un ētika Eiropas robežu drošības pārvaldībā; Vadība un organizatoriskā attīstība; ES robežu politika un stratēģijas; Inovācijas un tehnoloģijas robežu drošībā; Pārvaldības prakses izpēte robežu drošībā; Eiropas robežu drošības globālais konteksts; Stratēģiskā riska un draudu pārvaldība Eiropas robežu drošībai | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||