| Kods | RA0690 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Vadības psiholoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ēriks Kalvāns | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa mērķis ir apgūt zināšanas par organizāciju vadības pamatprincipiem; veidot studentu iemaņas organizācijas funkcionēšanas optimizēšanā profesionālajā darbībā; iepazīstināt studentus ar organizācijas vadības pamatprincipiem, vadītāja lomu organizācijas sekmīgā darbībā, personāla formēšanas, motivēšanas, kā arī ar personāla darba spēju uzturēšanas metodēm. Apgūstot doto kursu studenti apgūst spējas aprakstīt un formulēt praktiskus jautājumus un risinājuma ceļus, kā arī balstoties uz iegūtajām zināšanām veikt praktisku problēmu analīzi vadības psiholoģijas nozarē. Tiek attīstītas un pilnveidotas spējas atlasīt nepieciešamo informāciju un analizēt to. Studējošajiem veidojas izpratne par vadības psiholoģijas vietu plašākā sociālā kontekstā. Dotais studiju kurss sekmē studentu spējas plānot un organizēt darbu organizācijas vadības jomā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Zināšanas: Spēj parādīt vadības psiholoģijas pamatprincipu un pamatelementu funkcionēšanas mehānismus, vadības jomā un svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni; Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni Prasmes: Prot patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu Kompetences: Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē izvērtēt profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību, parādīt izpratni par profesionālo ētiku uzņēmuma vadītāja profesijā un piedalīties uzņēmējdarbības jomas attīstībā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj parādīt vadības psiholoģijas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni;
Z2 Spēj parādīt vadības psiholoģijas pamatprincipu un pamatelementu funkcionēšanas mehānismus, vadības jomā. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni;
Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību. Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Prasmes: P1 Izmantojot apgūtos vadības psiholoģijas teorētiskos pamatus, spēj pētīt sociāli psiholoģiskos procesus; P2 Prot patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu un padoto tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā; P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Kompetences: K1 spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar vadības psiholoģijas jautājumus, un to izmantot; K2 spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar darbinieku motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrosināšanu organizacijā; K3 spēj izvērtēt organizācijas vadītāja ietekmi uz organizācijas sociāli psiholoģisko procesu dinamiku. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni; K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. K3 Seminārs; eksāmens. K1 un K2 minētie kritēriji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs “Sociāli psiholoģiskie procesi organizācijā” - 20%
Seminārs “Vadītājs organizācijas personāla vadības sistēmā” - 20% Seminārs„Mans organizācijas vadības modelis” - 20% Eksāmena darbs, rakstiski iesniegts un aizstāvēts. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekžsināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||