| Kods | RA0603 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālā darba vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā tiek akcentēti sociālā darba vadības teorētiskie aspekti, kā arī piedāvāts praktiski iesaistīties, uzņemoties līdera lomu, supervīzijās, inovatīvu metožu izmantošanā sociālajā darbā (hakatons), klientu vajadzību izpētē sociālo pakalpojumu nodrosināšanai atbilstoši pieprasījumam, pētījumu veikšanā un to prezentācijā lokālā sociālā darba konferencē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: papildināt teorētiskās zināšanas par sociālā darba organizēšanas un vadības specifiku, mūsdienīgām tendencēm sociālā darba vadībā; veidot izpratni par supervīzijas, mārketinga, benčmārkinga u.c. metožu lomu sociālo institūciju vadības sistēmas efektivitātes pilnveidošanā; attīstīt vadības prasmju, klienta apmierinātības ar sociālo pakalpojumu novērtēšanas prasmju pielietošanu sociālā darbinieka mikro un mezopraksē; papildināt zināšanas un pilnveidot prasmes piesaistīt resursus sociālo problēmu risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Spēj formulēt aktuālos sociālā darba organizācijas un vadīšanas problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem.
- Izprot sociālā darba vadības sistēmas efektivitāti
- Izprot resursu piesaistes veidus,nepieciešamību sociālo problēmu risināšanai - Semināri, diskusijas, praktiskās nodarbības, grupu darba projekti, patstāvīgais darbs, eksāmens Prasmes: - Izmantojot apgūtos teorētiskās zināšanas, spēj organizēt un vadīt sociālo darbu, gan modelējot situācijas, gan praksē. - Spēj vadīt sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamību cilvēkiem no dažādām mērķa grupām - Spēj veikt izpēti un analīzi klienta sociālo risku apzināšanā un pieņemt pamatotus lēmumus. - Spēj atbildīgi rīkoties - Spēj paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām - Spēj vadīt sociālo gadījumu, strādāt individuāli un komandā -Spēj radoši risināt jautājumus klientu sociālajā motivēšanā aktivizēšanā. - Semināri, diskusijas, praktiskās nodarbības, grupu darba projekti, patstāvīgais darbs, eksāmens Kompetence: - Spēj iegūt, atlasīt nepieciešamo informāciju sociālās prevences vai intervences pamatojumam - Spēj pieņemt lēmumus klienta sociālo problēmu risināšanai -Spēj ievērot ētiskās normas darbā ar klientiem - Izprot nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas, prasmes -Spēj patstāvīgi kritiski izvērtēt un izmantot savā profesionālajā un pētnieciskajā darbībā sociālā darba organizēšanas un vadīšanas teorijas, principus, metodes, tehnikas. - Semināri, diskusijas, praktiskās nodarbības, grupu darba projekti, patstāvīgais darbs, eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 20% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Sociālā darba tehnoloģijas un metodes, Individuālais sociālais darbs, Grupu darba pamati, Komandas darbs sociālajā darbā, | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||