| Kods | RA0601 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālais darbs krīžu situācijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu un psiholoģisko atbalstu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē - Spēj formulēt aktuālos cilvēka pārdzīvojumu krīžu situācijās problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. - Izprot krīzes cēloņus un radītās sekas - Spēj noteikt krīzes un akūta stresa reakcijas darbā ar klientiem. - Spēj pielietot komunikācijas prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijās un ar akūta stresa simptomiem. - Spēj noteikt klienta vajadzības, pieejamos resursus un plānot krīzes intervenci., modelēt krīzes intervences plānu - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas cilvēka krīžu situāciju jautājumu risināšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Spēj formulēt aktuālos cilvēka pārdzīvojumu krīžu situācijās problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem.
- Izprot krīzes cēloņus un radītās sekas - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros, teorētisko atziņu izmantošana savas domas pamatošanā Prasmes - Spēj noteikt krīzes un akūta stresa reakcijas darbā ar klientiem. - Spēj pielietot komunikācijas prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijās un ar akūta stresa simptomiem. - Formatīvā vērtēšana. Darbošanās praktiskajās nodarbībās - prasme veidot sarunu ar klientu krīzes situācijā ( iepazīšanās, faktu, domu noskaidrošana, emociju atpazīšanas un nosaukšanas veicināšanas paņēmieni, uzmanības un klātbūtnes prasmes). Kompetence - Spēj noteikt klienta vajadzības, pieejamos resursus un plānot krīzes intervenci., modelēt krīzes intervences plānu - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas cilvēka krīžu situāciju jautājumu risināšanā. - Summatīvā vērtēšana. Patstāvīgo darbu un eksāmena darba izpilde (KIMS izmantošana – situācijas noskaidrošana un izvērtēšana, tūlītējā atbalsta sniegšana, tālākā atbalsta plānošana, resursu mobilizēšana, atbalsta plāna realizēšana un novērtēšana). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30% Eksāmena darba izpilde - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Personības psiholoģija, attīstības psiholoģija, sociālā darba metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||