RA0601 Sociālais darbs krīžu situācijās

Kods RA0601
Nosaukums Sociālais darbs krīžu situācijās
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā apgūst zināšanas un prasmes, lai veicinātu studentu zināšanas par krīžu iedalījumu, pazīmēm, fāzēm, priekšnoteikumiem, kuri jāņem vērā veiksmīgai krīzes pārvarēšanai; par aizsardzības mehānismiem krīzes situācijās un to ietekmi krīzes intervences procesā; par posttraumatiskā stresa sindroma simptomātiku; par sociālā darba teorijām krīžu intervencē, pieejām darbā ar klientu un psiholoģisko atbalstu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Krīzes jēdziens, klasifikācija, norise, stadijas Krīzes pārvarēšana, normāla krīzes gaita, pārdeterminēta krīze. 8 0 0 0
Posttraumatiskā stresa sindroms (PTSS), cēloņi, simptomātika. Posttraumatiskā stresa sindroma ietekmes sfēras Kompleksais PTSS 4 17 0 0
Cilvēks krīzes situācijā. Aizsargreakcijas akūtajā krīzē. Trauksme ka aizsargsignāls dzīves grītībās. Fizioloģiskās rekacijas krīzē. 2 0 0 0
Krīžu intervence. Kā izturēties pret cilvēku, kas nonācis krīzē. Atbalsta shēma sarunai ar cilvēku krīzes situācijā. Krīzes terapijas mērķi un uzdevumi. Krīzes intervences pamatprincipi un metodes. Krīzes intervences modeļi. Sociālā darba teorijas, pieejas darbā ar cilvēkiem krīzes situācijās. Krīzes intervences modelis Latvijas sociālajos dienestos 10 17 0 0
Suicīda fenomens. Tuva cilvēka nāve. Skumju cikla stadijas. Sērošana – normāla un patoloģiska. 2 0 0 0
Sociālā darbinieka kompetences darbā ar klientu krīzē. Profesionālās ētikas aspekti, strādājot ar klientu krīzē. Sociālā darbinieka personības īpašības, kas nepieciešamas krīzes intervences veikšanai. Sociālā darbinieka prasmes parūpēties par sevi. 6 18 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Veicināt izpratni par krīzēm, to cēloņiem, attīstības gaitu un dažāda veida krīžu intervenci sociālā darba praksē - Spēj formulēt aktuālos cilvēka pārdzīvojumu krīžu situācijās problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. - Izprot krīzes cēloņus un radītās sekas - Spēj noteikt krīzes un akūta stresa reakcijas darbā ar klientiem. - Spēj pielietot komunikācijas prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijās un ar akūta stresa simptomiem. - Spēj noteikt klienta vajadzības, pieejamos resursus un plānot krīzes intervenci., modelēt krīzes intervences plānu - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas cilvēka krīžu situāciju jautājumu risināšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - Spēj formulēt aktuālos cilvēka pārdzīvojumu krīžu situācijās problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. - Izprot krīzes cēloņus un radītās sekas - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros, teorētisko atziņu izmantošana savas domas pamatošanā
Prasmes - Spēj noteikt krīzes un akūta stresa reakcijas darbā ar klientiem. - Spēj pielietot komunikācijas prasmes ar cilvēkiem krīzes situācijās un ar akūta stresa simptomiem. - Formatīvā vērtēšana. Darbošanās praktiskajās nodarbībās - prasme veidot sarunu ar klientu krīzes situācijā ( iepazīšanās, faktu, domu noskaidrošana, emociju atpazīšanas un nosaukšanas veicināšanas paņēmieni, uzmanības un klātbūtnes prasmes).
Kompetence - Spēj noteikt klienta vajadzības, pieejamos resursus un plānot krīzes intervenci., modelēt krīzes intervences plānu - Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas cilvēka krīžu situāciju jautājumu risināšanā. - Summatīvā vērtēšana. Patstāvīgo darbu un eksāmena darba izpilde (KIMS izmantošana – situācijas noskaidrošana un izvērtēšana, tūlītējā atbalsta sniegšana, tālākā atbalsta plānošana, resursu mobilizēšana, atbalsta plāna realizēšana un novērtēšana).
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros un praktiskajās nodarbībās - 30%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30%
Eksāmena darba izpilde - 40%
 
Priekšzināšanas Personības psiholoģija, attīstības psiholoģija, sociālā darba metodes
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]