| Kods | RA0600 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Komandas darbs sociālajā darbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursā tiek papildinātas zināšanas un padziļināta izpratne par starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās sadarbības darba modeļiem, metodēm un stratēģijām, konfliktu risināšanas stratēģijām; pilnveidota prasme modelēt, analizēt un izmantot tos sociālo gadījumu risināšanā ar dažādiem klientiem/klientu grupām mikropraksē un makropraksē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis veidot studentiem izpratni par komandas darba un starpinstitucionālo sadarbības pieeju sociālā darba praksē Latvijā un ārzemēs, pilnveidot komandas darba prasmes un kompetences to praktiskā izmantošanā, risinot sociālo gadījumu ar klientu/grupu. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par komandas darbu darbu sociālā darba un rehabilitācijas praksē; • Padziļināt izpratni par komandas darba procesu sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā un pilnveidot komandas darbā nepieciešamās prasmes; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt komandas darba sociālajā darbā procesu un rezultātu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Raksturo komandpieeja un starpinstitucionālā pieeja sociālā darba praksē;
2. Raksturo un strukturē starpprofesionāļu komandas darba modeļus, metodes un stratēģijas;
3. Identificē komandas dalībnieku lomas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Prasmes: 1. Formulē aktuālos sociālā darbinieka/sociālā rehabilitētāja starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās komandas sadarbības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem studentu grupā, izmantojot jaunākās zinātniskās atziņas; izmantot vismaz divas svešvalodas zinātnisko avotu studēšanā. 2. Lieto digitālās tehnoloģijas komandas darbā sociālā darba kontekstā; 3. Piedāvā un izvērtē konfliktu risināšanas startēģijas koamndas darbā sociālā darba kontekstā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Kompetence: 1. Piedāvā, izvērtē un izmanto starpprofesionāļu komandas un starpinstitucionālās sadarbības modeļus sociālā darbinieka/sociālā rehabilitētāja profesionālās iejaukšanās veikšanai dažādiem klientiem/klientu grupām. 2. Sadarbojas ar citiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem, pašvaldības, valsts, nevalstiskajām, reliģiskajām un privātajām institūcijām/organizācijām, līdzdarboties komandas darbā sociālo problēmu risināšanā sociālajā darbā ar klientu/klientu grupu. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens – komandas darba modeļa sociālā gadījuma risināšanā prezentācija - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par individuālo sociālo darbu un sociālo darbu ar gadījumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||