| Kods | RA0595 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Cilvēka bioloģiskie resursi un pirmā palīdzība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rasma Tretjakova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Apgūstot šo kursu studenti iegūst profesijai nepieciešamās zināšanas par cilvēka attīstības vispārējo gaitu, kas pakļauta bioloģiskajām likumībām. Veicot patstāvīgos darbus studenti tiek rosināti aktīvi iesaistīties iegūto zināšanu paplašināšanā un zinātniskās literatūras izmantošanā, attīstības bioloģisko resursu izzināšanā, analīzē, problēmu risināšanā. Kursa ietvaros tiek sniegtas zināšanas, apgūtas iemaņas un prasmes pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt studentiem mūsdienu līmenī zināšanas par cilvēka attīstības bioloģiskajiem resursiem, liekot pamatu izvēlētajai profesijai. Uzdevumi. Nodrošināt zināšanas par cilvēka organisma anatomiju, fizioloģiju un attīstības īpatnībām dažādos dzīves vecumposmos. Attīstīt izpratni par cilvēka individuālo attīstības potenciālu, tai skaitā radošo, fizisko un psihosociālo aspektu, veicinot empātiju un izpratni sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā. Veicināt spēju formulēt, kritiski analizēt un risināt sociālās integrācijas un socializācijas problēmas cilvēkiem ar dažādiem garīgiem, fiziskiem un sociāliem traucējumiem. Apgūt zināšanas un prasmes, kas ļauj praktiski izmantot cilvēka organisma uzbūves, funkciju un attīstības procesus, pielāgojot sociālā darba un rehabilitācijas metodes individuālajām vajadzībām. Attīstīt prasmi izvērtēt savas profesionālās zināšanas un kompetences, noteikt tālākās mācīšanās vajadzības un plānot profesionālo pilnveidi. Apgūt pirmās palīdzības sniegšanas teoriju un praksi, kas nepieciešama efektīvai rīcībai krīzes un nelaimes situācijās. Veicināt operatīvas lēmumu pieņemšanas spēju saistībā ar pirmās medicīniskās palīdzības sniegšanu dažādās situācijās. Attīstīt spēju pielāgot darba metodes un sociālā darba pieejas individuāli atbilstoši personas bioloģiskajiem resursiem, veselības stāvoklim un attīstības vajadzībām. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina cilvēka attīstības fizioloģijas īpatnības un vajadzības dažādos vecumposmos, tos noteicošos faktorus, lai veiksmīgi realizētu sociālo darbu un rehabilitāciju. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte.
Izprot cilvēka organisma uzbūvi, funkcijas, procesus un likumsakarības Saprot un apzinās personas kā individualitātes radošās, fiziskās un attīstības potenciālu Formulē un kritiski analizē cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā problēmas. - Prezentācija. Prezentācijas saturs, prezentēšanas un komunikācijas prasmes. Spēj izmantot zināšanas par cilvēka organisma anatomijas un fizioloģijas īpatnībām dažādos vecumposmos. - Rakstisks pārskats par cilvēka organisma anatomijas un fizioloģijas īpatnībām dažādos vecumposmos. Spēj izvērtēt zināšanu nepieciešamību noteiktā savas darbības jomā un virzīt sevi uz tālāku mācīšanos - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. Krīzes situācijās un nelaimes gadījumos spēj rīkoties atbilstoši situācijai un sniegt pirmo palīdzību cietušajiem. Spēj operatīvi pieņemt lēmumus saistībā ar pirmās palīdzības sniegšanu - Praktiskā pārbaude. Tests. Precizitāte un atbilstība. Zināšanu pielietojums reālās situācijās. Spēj praktiski pielietot profesijai nepieciešamās studiju kursā iegūtās zināšanas. - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. Spēj izvērtēt un virzīt sevi kompetenču par cilvēka organismu un fizioloģijas īpatnībām pilnveidē - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. Spēj pielāgot darba metodiku atbilstoši personas bioloģiskajiem resursiem un individuālās attīstības vajadzībām - Grupu darbs un diskusija. Loģiskā argumentācija un analīze. Radošums, oriģinalitāte. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupu darbs un diskusija. - 10%
Rakstisks pārskats par cilvēka organisma anatomijas un fizioloģijas īpatnībām dažādos vecumposmos. - 35% Prezentācija. - 35% Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešams | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||