RA0591 Adiktīvas uzvedības psiholoģija

Kods RA0591
Nosaukums Adiktīvas uzvedības psiholoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studenti iepazīstas ar adiktīvas uzvedības veidošanās psiholoģiskajiem mehānismiem, izpausmēm, diagnostikas problēmām, korekcijas iespējām, attīsta iemaņas veidot preventīvā un korekcijas darba programmas.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Adiktīvo traucējumu fenomenoloģija. Izpratne par atkarībām dažādu psiholoģijas zinātnes virzienu skatījumā. Ārējie un iekšējie izvēles nosacījumi dažādu psiholoģijas teoriju skatījumā. Adiktīva uzvedība kā psiholoģiskās aizsardzības veids negatīvas pašizjūtas gadījumā 6 0 3 0
Adiktīvas uzvedības klasifikācija. Adiktīvas uzvedības diagnostikas kritēriji. 2 0 1 0
Atkarību veidi: Pataloģiska tieksme uz azartspēlēm (gembligs, ludomānija). Tehnoloģiju adikcijas. Ķīmisko vielu atkarības ( alkoholatkarība, narkomānija, smēķēšana). Pārtikas adikcijas. Erotiskās adikcijas. Sociāli pieņemamās adikcijas. 8 26 4 34
Līdzatkarības problēmas. Līdzatkarīgas personības raksturojums. 2 0 1 0
Adiktīvas uzvedības izmainīšanas grūtības .Atkarīgām personām pieejamie sociālās rehabilitācijas pakalpojumi. Intervences darbs uzvedības izmaiņu nodrošināšanai. Preventīvais darbs adekvātas uzvedības nostiprināšanā 6 13 3 17
Sociālais darbs ar atkarīgām pilngadīgām personām, līdzatkarīgām personām un atkarīgo tuviniekiem. Transteorētiskais modelis .Motivējošā intervēšana. Gadījuma vadīšana un darbs ar gadījumu 6 13 3 17
Sociālā mentoringa process darbā ar atkarīgām personām pēc sociālās rehabilitācijas programmas realizācija 2 0 1 0
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis: izpratnes par cilvēka atkarīgas uzvedības būtību, tās mainīšanas iespējām sociālā darba aspektā padziļināšana. Spēj formulēt aktuālos adiktīvās uzvedības veidošanās un attīstības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. Spēj diagnosticēt mērķa grupas sociālās problēmas Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas sociālpsiholoģiskajai iedarbībai adiktīvas uzvedības izplatības mazināšanā. Spēj veikt situācijas izpēti, pamatot ar teorētiskajām atziņām, modelēt dažādus risinājumus konkrētajai situācijai
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas Spēj formulēt aktuālos adiktīvās uzvedības veidošanās un attīstības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Prasmes Spēj diagnosticēt mērķa grupas sociālās problēmas Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas sociālpsiholoģiskajai iedarbībai adiktīvas uzvedības izplatības mazināšanā. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Kompetence Spēj veikt situācijas izpēti, pamatot ar teorētiskajām atziņām, modelēt dažādus risinājumus konkrētajai situācijai - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros - 15%
Praktisko darbu nodarbības - 15%
Patstāvīgā darba izpilde - 40%
Eksāmena darbs: Izstrādāt sociālā darba preventīvo programmu adiktīvas uzvedības ( pēc studenta izvēles) izplatības mazināšanā - 30%
 
Priekšzināšanas Personības psiholoģija, bioloģijas zināšanas vidusskolas līmenī
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]