| Kods | RA0591 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Adiktīvas uzvedības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studenti iepazīstas ar adiktīvas uzvedības veidošanās psiholoģiskajiem mehānismiem, izpausmēm, diagnostikas problēmām, korekcijas iespējām, attīsta iemaņas veidot preventīvā un korekcijas darba programmas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: izpratnes par cilvēka atkarīgas uzvedības būtību, tās mainīšanas iespējām sociālā darba aspektā padziļināšana. Spēj formulēt aktuālos adiktīvās uzvedības veidošanās un attīstības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem. Spēj diagnosticēt mērķa grupas sociālās problēmas Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas sociālpsiholoģiskajai iedarbībai adiktīvas uzvedības izplatības mazināšanā. Spēj veikt situācijas izpēti, pamatot ar teorētiskajām atziņām, modelēt dažādus risinājumus konkrētajai situācijai | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj formulēt aktuālos adiktīvās uzvedības veidošanās un attīstības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Prasmes Spēj diagnosticēt mērķa grupas sociālās problēmas Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas metodikas un praktiskās pieejas sociālpsiholoģiskajai iedarbībai adiktīvas uzvedības izplatības mazināšanā. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Kompetence Spēj veikt situācijas izpēti, pamatot ar teorētiskajām atziņām, modelēt dažādus risinājumus konkrētajai situācijai - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 15%
Praktisko darbu nodarbības - 15% Patstāvīgā darba izpilde - 40% Eksāmena darbs: Izstrādāt sociālā darba preventīvo programmu adiktīvas uzvedības ( pēc studenta izvēles) izplatības mazināšanā - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Personības psiholoģija, bioloģijas zināšanas vidusskolas līmenī | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||