RA0589 Sociālais darbs ar bērniem un jaunatni

Kods RA0589
Nosaukums Sociālais darbs ar bērniem un jaunatni
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Tamāra Pīgozne, Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Studiju kursa ietvarosc tiek analizēti sociālā darba arbērniem un jaunatni mērķi, uzdevumi; normatīvie akti bērnu tiesību aizsardzībai; apgūti preventīvā un korekcijas darba principi un metodes darbam ar mērķa grupas klientiem, starpprofesionālās un starpinstitucionālās sadarbības ietvaros.
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa saturs, būtība, mērķi un uzdevumi. Sociālā darba ar bērniem un jauniešiem principi, adresāti , īpatnības. 2 6 0 0
Sociālā darba ar bērniem un jauniešiem likumdošanas pamati. 4 4 0 0
Normatīvie akti bērnu aizsardzībai vardarbības gadījumā. Seminārs. 2 6 0 0
Preventīvā sociālā darba ar bērniem un jauniešiem īpatnības, pasākumi un metodes. Praktiskā nodarbība. 4 4 0 0
Starpdisciplinārā darba veidi un metodes ar sociāli rehabilitējamiem bērniem un jauniešiem. Situācijas analīze 2 6 0 0
Vardarbības riska faktori, veidi, pazīmes, sekas. Sociālais darbs ar sociāli apdraudētiem bērniem un jauniešiem, motivācijas metodes. Simulācijas spēle. Gadījumu analīze 4 4 0 0
Individuālā sociālās rehabilitācijas plāna izstrādes principi, metodes un paņēmieni. Klienta sociālās funkcionēšanas novērtēšana. Praktiskās nodarbības. Gadījumu analīze. Klienta sociālās funkcionēšanas novērtēšana. Praktiskās nodarbības. Gadījumu analīze 4 4 0 0
Dzīves prasmes kā priekšnosacījums augstai dzīves kvalitātei – garīgai, fiziskai veselībai un atkarību profilaksei 2 4 0 0
Sociālo prasjmu pilnveidošanas pieejas, metodes un paņēmieni(stresa un trauksmes pārvaldīšanas, konfliktu risināšanas, laika plānošanas, kritiskās domāšanas, prasmes pretoties spiedienam pilnveidošanas paņēmieni un treniņš. Praktiskās nodarbības. 4 4 0 0
Dzīves prasmju treniņprogrammas projekta modelis, tā izstrādes principi. 4 4 0 0
Kopā: 32 46 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: nostiprinātas sociālā darba kompetences bērnu un jauniešu dzīves kvalitātes un veiksmīga socializācijas procesa veicināšanai
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - Izprot sociālās politikas un tiesiskos pamatjautājumus darbā ar bērniem un jaunatni - Zina metodes, paņēmienus sociālās rehabilitācijas veikšanai bērnu un jauniešu sociālo problēmu risināšanai - Izprot sociālā darba ar bērniem un jauniešiem jēdzienus, principus. - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze. Eksāmens
Prasmes: - Spēj diagnosticēt bērnu un jauniešu sociālās problēmas - Spēj strādāt ar bērniem ar funkcionāliem traucējumiem - Prot pielietot individuālās un grupu sociālā darba metodes - Izprot nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas un prasmes - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze. Eksāmens
Kompetence: - Spēj realizēt komandas un individuālā darba nozīmi darbā ar bērniem un jaunatni - Spēj izstrādāt un realizēt dažādas programmas bērnu un jauniešu resocializācijai, sociālo prasmju pilnveidei - Spēj rast un izmantot radošus risinājumus sociālajā darbā ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem, pilnviedojot dzīves prasmes. - Interesējas par savu kompetenču darbā ar bērniem un jaunatni pilnveidi - Spēj zinātniski pamatot savas izvēles resocializācijai darbā ar bērniem un jauniešiem - Spēj atrast risinājumus sarežģītās situācijās, pieaicinot citus profesionāļus - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze. Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju apmeklēšana - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20%
Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 20%
Sekmīgi nokārtots eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Personības attīstības psiholoģija, Sociālā psiholoģija, sociālā pedagoģija, Sociālais darbs ar ģimeni
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]