| Kods | RA0589 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālais darbs ar bērniem un jaunatni | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvarosc tiek analizēti sociālā darba arbērniem un jaunatni mērķi, uzdevumi; normatīvie akti bērnu tiesību aizsardzībai; apgūti preventīvā un korekcijas darba principi un metodes darbam ar mērķa grupas klientiem, starpprofesionālās un starpinstitucionālās sadarbības ietvaros. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: nostiprinātas sociālā darba kompetences bērnu un jauniešu dzīves kvalitātes un veiksmīga socializācijas procesa veicināšanai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Izprot sociālās politikas un tiesiskos pamatjautājumus darbā ar bērniem un jaunatni
- Zina metodes, paņēmienus sociālās rehabilitācijas veikšanai bērnu un jauniešu sociālo problēmu risināšanai
- Izprot sociālā darba ar bērniem un jauniešiem jēdzienus, principus. - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze.
Eksāmens Prasmes: - Spēj diagnosticēt bērnu un jauniešu sociālās problēmas - Spēj strādāt ar bērniem ar funkcionāliem traucējumiem - Prot pielietot individuālās un grupu sociālā darba metodes - Izprot nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas un prasmes - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze. Eksāmens Kompetence: - Spēj realizēt komandas un individuālā darba nozīmi darbā ar bērniem un jaunatni - Spēj izstrādāt un realizēt dažādas programmas bērnu un jauniešu resocializācijai, sociālo prasmju pilnveidei - Spēj rast un izmantot radošus risinājumus sociālajā darbā ar sociālā riska grupas bērniem un jauniešiem, pilnviedojot dzīves prasmes. - Interesējas par savu kompetenču darbā ar bērniem un jaunatni pilnveidi - Spēj zinātniski pamatot savas izvēles resocializācijai darbā ar bērniem un jauniešiem - Spēj atrast risinājumus sarežģītās situācijās, pieaicinot citus profesionāļus - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze. Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana
- 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 20% Sekmīgi nokārtots eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Personības attīstības psiholoģija, Sociālā psiholoģija, sociālā pedagoģija, Sociālais darbs ar ģimeni | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||