RA0588 Konsultēšana un mediācija sociālajā darbā

Kods RA0588
Nosaukums Konsultēšana un mediācija sociālajā darbā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija : Kursā tiek apskatīti jautājumi par konsultēšanas teorijām no psiholoģiskā aspekta, konsultēšanas procesa posmiem, metodēm kontakta dibināšanai ar klientu, konsultāciju veidiem, klienta pašaktualizāciju, konsultanta personību, mediācijas būtību un norises procesu, mediācijas pamatprincipiem, mediatora prasmēm un īpašībām..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Konsultēšanas būtība. Konsultēšanas teorijas.Konsultāciju veidi 4 0 0 0
Konsultēšanas posmi. Kontakta dibināšana ar klientu. Klienta pašaktualizācija 2 10 0 0
Konsultēšanas metodes/ tehnikas. Konsultēšana pa telefonu, skype u.c. Pretošanās un pārnesumi konsultēšanā. Konsultēšana multikulturālā vidē 8 16 0 0
Sociālā darbinieka profesionālās kompetences un personības īpašības konsultēšanā. 2 0 0 0
Mediācijas būtība. Tās attīstības vēsture pasaulē un Latvijā. Sociālā mediācija Mediācijas pamatprincipi. Raksturīgākās pazīmes 4 10 0 0
Mediācijas process. Procesa etapi Mediācijas procesa novērtēšana 4 0 0 0
Mediācija sociālā darbinieka profesionālajā darbībā. Mediatora prasmes un personības īpašības 2 16 0 0
Treniņnodarbības konsultēšanas un mediācijas prasmju attīstīšanai 6 0 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kompetenču pilnveidošana mediācijas un konsultēšanas metodikā, konsultēšanas prasmju attīstīšana profesionālam darbam ar dažādu grupu klientiem - Zināšanas par nozīmīgākās konsultēšanas teorijas, konsultēšanas metodes. - Zināšanas par mediācijas metodi, tās piemērošanas principiem, iespējām, ierobežojumiem un posmiem - Prot veidot kontaktu ar dažādu mērķgrupu klientiem, apzināt, novērtēt un izprast viņu individuālās atšķirības un vēlmes. - Prot izpētīt un izvērtēt klienta vajadzības, saistītās ar viņa vēlmēm un iespējām, vadīt konfliktu risināšanu ar mediācijas metodes palīdzību. - Spēj sniegt atbalstu klientam viņa personīgo īpašību, spēju un prasmju samērošanā lēmuma pieņemšanas gaitā. - Prot virzīt klientu uz patstāvīgu lēmumu pieņemšanu
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas - Zināšanas par nozīmīgākās konsultēšanas teorijas, konsultēšanas metodes. - Zināšanas par mediācijas metodi, tās piemērošanas principiem, iespējām, ierobežojumiem un posmiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Prasmes - Prot veidot kontaktu ar dažādu mērķgrupu klientiem, apzināt, novērtēt un izprast viņu individuālās atšķirības un vēlmes. - Prot izpētīt un izvērtēt klienta vajadzības, saistītās ar viņa vēlmēm un iespējām, vadīt konfliktu risināšanu ar mediācijas metodes palīdzību. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros, praktiskajās nodarbībās un patstāvīgā darba izpilde
Kompetence - Spēj sniegt atbalstu klientam viņa personīgo īpašību, spēju un prasmju samērošanā lēmuma pieņemšanas gaitā. - Prot virzīt klientu uz patstāvīgu lēmumu pieņemšanu - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi, par studiju kursa noslēguma darba izpildi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros un lekcijās - 10%
Praktisko nodarbību obligāts apmeklējums un aktīva līdzdalība - 25%
Patstāvīgo darbu izpilde - 25%
Eksāmena darbs: Konsultācijas vai konsultācijas ar mediācijas izmantošanu ( pēc studenta izvēles) modelēšana un analīze. - 40%
 
Priekšzināšanas sociālā darba pieejas, metodes: ētiskie aspekti darbā ar klientu;
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 14.0 18.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]