| Kods | RA0588 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Konsultēšana un mediācija sociālajā darbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
: Kursā tiek apskatīti jautājumi par konsultēšanas teorijām no psiholoģiskā aspekta, konsultēšanas procesa posmiem, metodēm kontakta dibināšanai ar klientu, konsultāciju veidiem, klienta pašaktualizāciju, konsultanta personību, mediācijas būtību un norises procesu, mediācijas pamatprincipiem, mediatora prasmēm un īpašībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kompetenču pilnveidošana mediācijas un konsultēšanas metodikā, konsultēšanas prasmju attīstīšana profesionālam darbam ar dažādu grupu klientiem - Zināšanas par nozīmīgākās konsultēšanas teorijas, konsultēšanas metodes. - Zināšanas par mediācijas metodi, tās piemērošanas principiem, iespējām, ierobežojumiem un posmiem - Prot veidot kontaktu ar dažādu mērķgrupu klientiem, apzināt, novērtēt un izprast viņu individuālās atšķirības un vēlmes. - Prot izpētīt un izvērtēt klienta vajadzības, saistītās ar viņa vēlmēm un iespējām, vadīt konfliktu risināšanu ar mediācijas metodes palīdzību. - Spēj sniegt atbalstu klientam viņa personīgo īpašību, spēju un prasmju samērošanā lēmuma pieņemšanas gaitā. - Prot virzīt klientu uz patstāvīgu lēmumu pieņemšanu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Zināšanas par nozīmīgākās konsultēšanas teorijas, konsultēšanas metodes.
- Zināšanas par mediācijas metodi, tās piemērošanas principiem, iespējām, ierobežojumiem un posmiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Prasmes - Prot veidot kontaktu ar dažādu mērķgrupu klientiem, apzināt, novērtēt un izprast viņu individuālās atšķirības un vēlmes. - Prot izpētīt un izvērtēt klienta vajadzības, saistītās ar viņa vēlmēm un iespējām, vadīt konfliktu risināšanu ar mediācijas metodes palīdzību. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros, praktiskajās nodarbībās un patstāvīgā darba izpilde Kompetence - Spēj sniegt atbalstu klientam viņa personīgo īpašību, spēju un prasmju samērošanā lēmuma pieņemšanas gaitā. - Prot virzīt klientu uz patstāvīgu lēmumu pieņemšanu - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi, par studiju kursa noslēguma darba izpildi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros un lekcijās - 10%
Praktisko nodarbību obligāts apmeklējums un aktīva līdzdalība - 25% Patstāvīgo darbu izpilde - 25% Eksāmena darbs: Konsultācijas vai konsultācijas ar mediācijas izmantošanu ( pēc studenta izvēles) modelēšana un analīze. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | sociālā darba pieejas, metodes: ētiskie aspekti darbā ar klientu; | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||