| Kods | RA0587 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Profesionālā rehabilitācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Gunārs Strods, Aivars Kaupužs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kursa ietvaros studenti apgūst zināšanas par profesionālās rehabilitācijas būtību un tiesisko regulējumu, universālo dizainu un par pielāgotās fiziskās aktivitātes pamatprincipiem. Studenti apgūst prasmes darbībai multiprofesionālā komandā un spēj izveidot individuālo profesionālās rehabilitācijas plānu. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentam zināšanas par profesionālo rehabilitāciju un izpratni par sociālā darbinieka lomu profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanā Latvijā, apgūt prasmes un kompetences piedalīties profesionālās rehabilitācijas programmas izveidē un īstenošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni par profesionālo rehabilitāciju, profesionālās rehabilitācijas medicīniskiem, izglītības un likumdošanas aspektiem, individuālā profesionālās rehabilitācijas plāna sastādīšanu un profesionālās piemērotības noteikšanu, sociālpsiholoģiskā atbalsta sniegšanu. - Semināri: Literatūras teorijas jautājumi reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības
Eksāmens
Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, piedalīties profesionālās rehabilitācijas procesā, sadarbībā ar multiprofesionālās komandas speciālistiem veidot individuālās profesionālās rehabilitācijas plānus, noteikt profesionālo piemērotību un sniegt sociālpsiholoģisko atbalstu. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās rehabilitācijas procesā, ievērot profesionālo ētiku un izvērtēt savu profesionālo darbību. - Semināri: Literatūras teorijas jautājumi reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklējums - 15%
Piedalīšanās semināros un praktiskajos darbos - 30% Profesionālās rehabilitācijas plānu analīze balstoties uz apskatītajām teorijām - 20% Kursa pārbaudījums- savas darbības individuālā rehabilitācijas plāna ietvaros modelēšana, uzstāšanās ar prezentāciju docētāju un studentu diskusijā un atbildes uz jautājumiem - 35% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Studiju kursa apguvei studentam nepieciešamas zināšanas par cilvēka anatomiju un fizioloģiju, veselības un vides izglītību, cilvēku ar invaliditāti psiholoģiski socioloģiskiem jautājumiem, attīstības psiholoģiju, sociālo psiholoģiju, sociālo pedagoģiju kā arī zināšanas tiesību pamatos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||