RA0587 Profesionālā rehabilitācija

Kods RA0587
Nosaukums Profesionālā rehabilitācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Gunārs Strods, Aivars Kaupužs
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros studenti apgūst zināšanas par profesionālās rehabilitācijas būtību un tiesisko regulējumu, universālo dizainu un par pielāgotās fiziskās aktivitātes pamatprincipiem. Studenti apgūst prasmes darbībai multiprofesionālā komandā un spēj izveidot individuālo profesionālās rehabilitācijas plānu. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Profesionālās rehabilitācijas jēdziens. Profesionālās rehabilitācijas vēsturiskā attīstība pasaulē un Latvijā 2 4 0 0
Cilvēka funkcionēšanas pamatjēdzieni un komponentes, mijiedarbība starp funkcionēšanas komponentēm. 2 4 0 0
Invaliditātes veidi, funkcionēšanas ierobežojumi. 4 4 0 0
Personīgās neatkarības jēdziens, asistēšanas pamatprincipi ikdienas aktivitātēs un mācību procesā. Medicīniskā atbalsta aspekti. 2 4 0 0
Mācību fiziskās vides īpatnības personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. Universālā dizaina jēdziens. 4 4 0 0
Mācību procesa organizācijas īpatnības personām ar dažādiem funkcionāliem traucējumiem. 2 4 0 0
LR likumdošana 1. Invaliditātes likums 2. MK noteikumi : ,,Kārtība, kādā personas saņem profesionālās rehabilitācijas pakalpojumus”. 3. Darba likums. u.c. 2 4 0 0
Multiprofesionālas komandas darba aspekti. 4 4 0 0
Rehabilitācijas mērķu formulēšana, uzdevumi mērķa sasniegšanai, rezultātu izvērtējums. Kompleksā pieeja ilgstošo bezdarbnieku un bezpajumtnieku mērķa grupu sociālajā rehabilitācijā. 2 4 0 0
SMART princips rehabilitācijas procesa izvērtēšanā 4 4 0 0
Individuālā profesionālās rehabilitācijas plāna sastādīšanas aspekti. 4 4 0 0
Profesionālās piemērotības noteikšanas organizēšana. 2 4 0 0
Profesionālās piemērotības noteikšanas norise: • Personas veselības stāvokļa novērtēšana • Personas psiholoģiskā raksturojuma izveidošana • Personas informēšana par profesionālās darbības jomām • Personas vispārējo zināšanu un spēju noteikšana • Personas spēju izvērtēšana konkrētās profesionālās darbības jomās, darba izmēģinājumi. Rekomendāciju izstrādāšana un lēmuma pieņemšana par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu. 4 4 0 0
Personas sociālās integrācijas aspekti profesionālās rehabilitācijas procesā: - Psiholoģiskie (ietver emocionālos), - sociālie. Dzīves prasmju un individuālo spēju attīstīšana. 2 4 0 0
Problēmsituācijas, to cēloņi un risināšanas aspekti. 2 2 0 0
Psihohigiēna, emocionālās slodzes izraisīto seku mazināšanas veidi. 2 2 0 0
Kopā: 44 60 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentam zināšanas par profesionālo rehabilitāciju un izpratni par sociālā darbinieka lomu profesionālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanā Latvijā, apgūt prasmes un kompetences piedalīties profesionālās rehabilitācijas programmas izveidē un īstenošanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj parādīt zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni par profesionālo rehabilitāciju, profesionālās rehabilitācijas medicīniskiem, izglītības un likumdošanas aspektiem, individuālā profesionālās rehabilitācijas plāna sastādīšanu un profesionālās piemērotības noteikšanu, sociālpsiholoģiskā atbalsta sniegšanu. - Semināri: Literatūras teorijas jautājumi reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības Eksāmens
Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, piedalīties profesionālās rehabilitācijas procesā, sadarbībā ar multiprofesionālās komandas speciālistiem veidot individuālās profesionālās rehabilitācijas plānus, noteikt profesionālo piemērotību un sniegt sociālpsiholoģisko atbalstu. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas profesionālās rehabilitācijas procesā, ievērot profesionālo ētiku un izvērtēt savu profesionālo darbību. - Semināri: Literatūras teorijas jautājumi reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības Eksāmens
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju apmeklējums - 15%
Piedalīšanās semināros un praktiskajos darbos - 30%
Profesionālās rehabilitācijas plānu analīze balstoties uz apskatītajām teorijām - 20%
Kursa pārbaudījums- savas darbības individuālā rehabilitācijas plāna ietvaros modelēšana, uzstāšanās ar prezentāciju docētāju un studentu diskusijā un atbildes uz jautājumiem - 35%
 
Priekšzināšanas Studiju kursa apguvei studentam nepieciešamas zināšanas par cilvēka anatomiju un fizioloģiju, veselības un vides izglītību, cilvēku ar invaliditāti psiholoģiski socioloģiskiem jautājumiem, attīstības psiholoģiju, sociālo psiholoģiju, sociālo pedagoģiju kā arī zināšanas tiesību pamatos.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 22.0 22.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]