RA0585 Gerontoloģija un sociālais darbs ar senioriem

Kods RA0585
Nosaukums Gerontoloģija un sociālais darbs ar senioriem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Rita Orska
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursā tiek apskatīti jautājumi par vēlīnā brieduma vecumposma īpatnībām, izmaiņām kognitīvajos procesos, emocionālajā sfērā, personībā kopumā un cilvēka funkcionēšanas īpatnībām sabiedrībā. Par novecošanas cēloņiem un likumsakarībām, socializācijas procesa problēmām senioriem, eidžismu. Sociālā darba iespējas senioru dzīves kvalitātes uzlabošanā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Gerontoloģijā kā zinātne par cilvēka novecošanu. Novecošanas fenomens dažādās psiholoģijas teorijās Periodizācijas problēmas vēlīnajā briedumā. Sabiedrība un cilvēks vecumā. Stereotipi un aizspriedumi par novecošanu un vecumu.Eidžisms. Tā izpausmes ģimenē, sabiedrībā 8 16 0 0
Vēlīnā brieduma vecumposma īpatnības.Kognitīvie procesi un novecošana .Atmiņas traucējumi senioriem.Emocionālās sfēras izmaiņas vecumā.Rakstura īpatnības. Pašvērtējums. Motivācijas sfēra vēlīnā briedumā 8 14 0 0
Ģimene un cilvēks vēlīnā briedumā.Aiziešana pensijā kā sociāli- psiholoģiska krīze. Socializācijas un sociālās adaptācijas problēmas Zaudējumi vēlīnā briedumā. 6 0 0 0
Dzīves kvalitātes jautājumi senioru periodā.Sociāli psiholoģiskā palīdzība cilvēkiem vecumā Sociālā līdzdalība – dzīves kvalitātes uzlabošanas iespēja. Starpprofesionāļu komandas darbs ar senioriem. Sociālā atbalsta sistēma senioriem Latvijā un citur pasaulē. 10 22 0 0
Kopā: 32 52 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis:: izpratnes par cilvēka vēlīnā brieduma vecumposma īpatnībām, dzīves kvalitātes uzturēšanas iespējām veidošana un tolerantas attieksmes pret senioriem nostiprināšana 1.spēj izskaidrot pazīstamākās novecošanas teorijas 2. Spēj aprakstīt ar novecošanu saistītas funkcionēšanas problēmas senioriem Latvijā un pasaulē, 3.Izprot funkcionēšanas spēju izvērtējumu senioriem, spēj nosaukt un raksturot rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipus strādājot ar senioriem ar dažādām saslimšanām 4.prot izpētīt un apkopot būtisko informāciju par senioru funkcionālajām spējām un faktoriem, kas tās ietekmē. 5.prot profesionāli izvērtēt senioru vajadzības un prioritizēt tās. 6. Spēj veikt sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un citu resursu piesaisti. 7.Spēj praktiski izstrādāt un vadīt programmas cilvēku vēlīnā briedumā sociālās adaptācijas spēju attīstīšanā, sociālās līdzdalības veicināšanā. 8.Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas sociālpsiholoģiskās palīdzības pieejas senioru dzīves kvalitātes paaugstināšanā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas Spēj izskaidrot pazīstamākās novecošanas teorijas Spēj aprakstīt ar novecošanu saistītas funkcionēšanas problēmas senioriem Latvijā un pasaulē, Izprot funkcionēšanas spēju izvērtējumu senioriem, spēj nosaukt un raksturot rehabilitācijas un aprūpes pamatprincipus strādājot ar senioriem ar dažādām saslimšanām - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Prasmes Prot izpētīt un apkopot būtisko informāciju par senioru funkcionālajām spējām un faktoriem, kas tās ietekmē. Prot profesionāli izvērtēt senioru vajadzības un prioritizēt tās. Spēj veikt sociālo pakalpojumu, sociālās palīdzības un citu resursu piesaisti. - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde
Kompetences Spēj praktiski izstrādāt un vadīt programmas cilvēku vēlīnā briedumā sociālās adaptācijas spēju attīstīšanā, sociālās līdzdalības veicināšanā. Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas sociālpsiholoģiskās palīdzības pieejas senioru dzīves kvalitātes paaugstināšanā - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Dalība semināros. praktiskajās nodarbībās - 20%
Patstāvīgo darbu izpilde - 30%
Eksāmena darbs: izstradāt priekšlikumus senioru dzīves kvalitātes pilnveidei sociālās aprūpes institūcijā vai pašvaldībā ( pēc studenta izvēle) un prezentēt ar teorētisko pamatojumu eksāmenā. - 50%
 
Priekšzināšanas vecumposmu psiholoģija, sociālā darba pieejas un metodes
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 20.0 12.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]