| Kods | RA0580 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Multikulturālisma problēmas sociālajā darbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
studiju kurss paredz iepazīstināt ar kultūras koncepta daudzdimensionalitāti, kurš ietver esošās situācijas, morāles, laika un klienta Es-nostājas dimensijas, kā arī katrai etniskajai grupai raksturīgās uzvedības un sociālo saišu veidošanas īpatnības; studiju kurss veido izpratni par dažādības pieņemšanu, stereotipu ietekmi un attīsta prasmi atpazīt tos savā darbībā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
attīstīt dažādību izpratni un respektēšanu, cieņu, empātiju, toleranci, diskrētumu neatkarīgi no klienta tautības, reliģijas, ādas krāsas, seksuālās piederības, vecuma, sociālā stāvokļa, neietekmējoties no sabiedrības aizspriedumiem un stereotipiem. - Izprot multikultūras koncepcijas būtību: dažādu iedzīvotāju grupu kultūru, dzīves veidu, paražas, vērtības, diskrimināciju, sabiedrības stereotipus par etniskajām, reliģiskajām, vecuma grupām. - Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību. - Spēj veidot komunikāciju, respektējot dažādu kultūru un subkultūru raksturīgās iezīmes, komunikācijas atšķirības dažādās kultūrās - Spēj respektēt klientu vērtību sistēmu, lai pilnīgāk izprastu viņu pasaules uztveri un palīdzētu apgūt jaunas sociālās normas un lomas sociālo attiecību sistēmā (praktiski un morāli sagatavoties jaunai sociālai videi). - Spēj ievērot personīgo un sociālo atbildību, respektējot sociālā darba klientu individualitāti un kultūras kontekstu. - Spēj kritiski reflektēt par savu pieredzi un analizēt savas profesionālās kompetences izaugsmi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
- Izprot multikultūras koncepcijas būtību: dažādu iedzīvotāju grupu kultūru, dzīves veidu, paražas, vērtības, diskrimināciju, sabiedrības stereotipus par etniskajām, reliģiskajām, vecuma grupām.
- Zina par vietējām, valsts un globālām problēmām, pārvaldības sistēmām un struktūrām, akcentējot to dažādību un savstarpējo saistību
- Formatīvā vērtēšana: apkopoto materiālu daudzveidīgums, zinātniskums, prasme argumentēti diskutēt semināros Prasmes - Spēj veidot komunikāciju, respektējot dažādu kultūru un subkultūru raksturīgās iezīmes, komunikācijas atšķirības dažādās kultūrās - Spēj respektēt klientu vērtību sistēmu, lai pilnīgāk izprastu viņu pasaules uztveri un palīdzētu apgūt jaunas sociālās normas un lomas sociālo attiecību sistēmā (praktiski un morāli sagatavoties jaunai sociālai videi). - Formatīvā vērtēšana: aktīva dalība praktiskajās nodarbībās, prasme analizēt, izvērtēt savu komunikāciju ar citas kultūras pārstāvi, atpazīt savus aizspriedumus, stereotipus par etniskajām, reliģiskajām, vecuma grupām. Kompetences - Spēj ievērot personīgo un sociālo atbildību, respektējot sociālā darba klientu individualitāti un kultūras kontekstu - Spēj kritiski reflektēt par savu pieredzi un analizēt savas profesionālās kompetences izaugsmi - Summatīvā vērtēšana: dalūiba semināros, praktiskajās nodarbībās, patstāvīgo darbu izpilde, eksāmena darba kvalitāte. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 15%
Praktisko darbu nodarbības - 15% Patstāvīgā darba izpilde - 30% Eksāmena darbs: Izvēlēties vienu multikulrurālisma radītu izaicinājumu sociālā darba praksē. To analizēt, izmantojot literatūru (vismaz 3 avotus), kā arī piedāvāt savu redzējumu šī izaicinājuma risināšanā un dažādības kompetences veidošanā sociālā darba kontekstā. Apjoms līdz 4lpp. - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | sociālajā psiholoģijā, sociālā darba organizācija Latvijā, vērtības un ētika sociālajā darbā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||