RA0579 Sociālā pedagoģija

Kods RA0579
Nosaukums Sociālā pedagoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Gunārs Strods
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kursa ietvaros studenti veic literatūras izpēti par sociālā darba un izglītības mijsakarībām laika posmā no senajiem laikiem līdz mūsdienām. Studenti kursā analizē teorijas par indivīda un sabiedrības izglītības mērķu atbilstību, veido un prezentē savus uzskatus par sociālā darba un izglītības saskares formām. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Sociālās pedagoģijas jēdziens. Trīs pieejas sociālās pedagoģijas raksturojumam: - cilvēka attīstības pieeja - bez sabiedrības nav iespējama cilvēka attīstība un jāpanāk sociālā integrācija un jāveicina socializācija; - sociālā darba pieeja - sociālās nevienlīdzības un problēmu novēršana, indivīda atbalsts un sociālo gadījumu vadīšana, sociālā aprūpe; - pedagoģiskā pieeja – izglītības uzdevums ir palīdzēt cilvēkiem. 2 4 0 0
Sociālās pedagoģijas aizsākumi senajos laikos – vēdiskā sabiedrība. 2 2 0 0
Sociālās pedagoģijas aizsākumi senajos laikos – antīkā sabiedrība. 2 4 0 0
Sociālpedagoģiskie uzskati humānisma laikmetā. 2 2 0 0
Apgaismības laikmeta filosofu sociālpedagoģiskie uzskati. 2 4 0 0
J.H. Pestalocija elementārās izglītības teorija. 2 2 0 0
A. Dīstervēga sociālpedagoģiskie uzskati. 2 4 0 0
F.E. Šleiermahera „izglītība sabiedrībai”- indivīda dabiskā attīstība jāsavieno ar visas sabiedrības attīstību. Dž. Djuija uzskati par mācīšanās sabiedrisko raksturu. 2 2 0 0
P. Natorpa uzsakti par sabiedrību, izglītību un indivīdu pašizglītību. P. Freire uzskati – „sabiedrība kas mācās”. 2 4 0 0
Sociālās pedagoģijas attīstība sociālismā – Vācija un Padomju savienībā. Sociālās pedagoģijas attīstība Latvijā. 2 2 0 0
Sociālā pedagoģija un sociālais darbs. Sociālais darbs ar ģimeni un bērniem - sociālo prasmju attīstīšana bērniem un šo prasmju pilnveide vecākiem. 2 4 0 0
Pedagoģiskais process izglītības iestādēs, mācību un audzināšanas darba saturs. 2 2 0 0
Didaktika sociālpedagoģiskajā darbā, vides organizēšana efektīvam darbam ar pieaugušajiem, bērniem un jauniešiem. 2 4 0 0
Individualizācija pedagoģiskajā darbā. 2 2 0 0
Sociālās pedagoģijas teorijas un metodes, sociālā pedagoga darbības jomas, kompetences, starpinstitucionālā sadarbība, sadarbība ar ģimeni. 2 2 0 0
Sociālpedagoģiskā darbība vienaudžu vardarbības mazināšanā. Sociālpedagoģiska gadījuma vadīšana. 2 2 0 0
Kopā: 32 46 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt studentam zināšanas un izpratni par sociālās pedagoģijas jēdziena attīstību, sociālās pedagoģijas mērķi un funkcijām pasaulē un Latvijā, apgūt prasmes un kompetenci kritiski izvērtēt sociālo pakalpojumu nozares aktualitātes un attīstības tendences.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj parādīt zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni par sociālās pedagoģijas mērķu un formu mijsakarībām. Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu profesionālo pilnveidi, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli, komandā vai vadot citu cilvēku darbu, pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālā darba procesā, ievērot profesionālo ētiku un izvērtēt savu profesionālo darbību. - Semināri, praktiskās nodarbības, grupu prezentācijas, individuālas prezentācijas, esejas, eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju apmeklējums - 15%
Piedalīšanās semināros un praktiskajos darbos - 25%
Savas izglītības mērķa analīze balstoties uz apskatītajām teorijām. Kursabiedru lietošanai sagatavots (Power Point vai cits elektronisks formāts) materiāls– 2 lpp.. - 20%
Grupas pētījums „Ideālas audzināšanas modelis” prezentācija, 2-3 lpp elektronisks materiāls vai cits formāts - 25%
Kursa pārbaudījums-uzstāšanās ar prezentāciju studentu diskusijā un atbildes uz jautājumiem. - 15%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]