| Kods | RA0577 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Individuālais sociālais darbs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss sniedz padziļinātas zināšanas un praktisku izpratni par individuālo sociālo darbu sociālā darba un rehabilitācijas praksē. Kurss aptver individuālā sociālā darba teorētiskās pieejas, metodes un procesa posmus, kā arī profesionālas dokumentācijas veidošanu. Studenti praktizēs klienta problēmu identificēšanas metodes, resursu apzināšanu, mērķu formulēšanu, intervences plānošanu un rezultātu novērtēšanu. Īpaša uzmanība tiek pievērsta individuālā sociālā darba specifikai darbā ar dažādām klientu grupām sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā un starpprofesionālai sadarbībai individuālajā sociālajā darbā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Papildināt un praktiski izmantot teorētiskās zināšanas, attīstīt prasmes un pilnveidot kompetences individuālajā sociālajā darbā sociālā darba un rehabilitācijas praksē. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par individuālo sociālo darbu sociālā darba un rehabilitācijas praksē; • Padziļināt izpratni par individuālā sociālā darba procesu un pilnveidot individuālajā sociālajā darbā nepieciešamās prasmes; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt individuālā sociālā darba procesu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
ZINĀŠANAS:
1. Definē un raksturo individuālā sociālā darba būtību un pamatprincipus sociālā darba un rehabilitācijas kontekstā;
2. Raksturo teorētiskās pieejas individuālajā sociālajā darbā;
3. Klasificē resursus un atbalsta sistēmas individuālajā sociālajā darbā. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. PRASMES: 1. Identificē klienta vajadzības un problēmas, izmantojot adekvātas novērtēšanas metodes; 2. Demonstrē izpratni par individuālā sociālā darba posmiem un to secību; 3. Demonstrē spēju profesionāli dokumentēt individuālo sociālo darbu; 4. Pielieto dažādas intervences stratēģijas atbilstoši klienta situācijai; 5. Novērtē klientu vajadzības un resursu pieejamību. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. KOMPETENCE: 1. Analizē individuālā sociālā darba dinamiku; 2. Sistematizē informāciju par klienta sistēmu un vidi; 3. Plāno atbilstošas intervences stratēģijas dažādās klientu situācijās dažādām mērķgrupām; 4. Noformē individuālā sociālā darba dokumentāciju atbilstoši profesionālajiem standartiem; 5. Vērtē intervences plāna izpildi. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 10% 6. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens – projekta prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par sociālajām problēmām, sociālā darba un rehabilitācijas teorijām, sociālās rehabilitācijas metodēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||