| Kods | RA0576 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālais darbs ar ģimeni | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne, Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 6.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek analizēta sociālā darba ar ģimenēm juridiskā bāze, teorētiskās pieejas darbam ar krīzē nonākušām ģimenēm un disfunkcionālām ģimenēm ar bērniem. Apgūti preventīvā un korekcijas darba principi un metodes individuālajam un grupu darbam ar mērķa grupas klientiem, starpprofesionālās un starpinstitucionālās sadarbības ietvaros.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: sniegt zināšanas par sociālā darba ar ģimenēm teorētiskajiem un tiesiskajiem aspektiem un veicināt profesionālo prasmju veidošanos sociālajā darbā ar sociālā riska ģimenēm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- Zina sociālās likumdošanas nosacījumus darbam ar ģimeni
- Izprot jēdzienus, principus; pārzina sociālā darba ar ģimenēm teorētiskos un tiesiskos pamatus;
- Izprot sociālās labklājības sistēmas pamatprincipus un pamatelementu funkcionēšanas mehānismus attiecībā uz darbu ar ģimeni - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze, prezentācijas.
Eksāmens Prasmes: -Spēj diagnosticēt sociālās problēmas, novērtēt ģimenes vajadzības , esošos un piesaistāmos resursus -Prot pielietot iegūtās zināšanas par sociālā darba metodēm, izstrādāt sociālās rehabilitācijas plānu ģimenēm, kurās ir personas ar funkcionāliem traucējumiem - Spēj rast un izmantot radošus risinājumus sociālajā darbā, pilnveidojot klientu dzīves prasmes - Spēj atbildīgi, ievērojot ētiskās normas veikt sociālā riska ģimenes izpēti - Studējošais spēj strukturēt mācīšanos, veicot patstāvīgu darbu dotajā kursā - Prot strādāt komandā, veicot gan preventīvo, gan korekcijas darbu. - Prot motivēt klientus viņu ģimenes problēmjautājumu risināšanai - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze, prezentācijas. Eksāmens Kompetence: - Spēj pamatot ar teorētiskajām atziņām sociālo situāciju ar ģimeni izpētē noskaidrotās problēmas - Spēj rast risinājumus ģimenes sociālo problēmu risināšanai - Spēj atbildīgi veikt intervences darbu sociālā riska ģimenē - Izprot nepieciešamību pilnveidot savas zināšanas un prasmes darbā ar ģimeni - Spēj izvērtēt paveikto darbā ar sociālā riska ģimeni - Prot strādāt komandā - Semināri, literatūras teorijas jautājumu analīze reproduktīvā diskursā, praktiskās nodarbības, grupu darbs: situāciju analīze, prezentācijas. Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 10%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 30% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Personības attīstības psiholoģija, sociālā psiholoģija, sociālā politika, sociālās problēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||