| Kods | RA0574 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālā psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 4.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina ar dažādām sociāl-psiholoģiskām parādībām, jēdzieniem, principiem. Tiek skatīti jautājumi, kas saistīti ar cilvēka dzīvi grupās: to veidošanās un attīstība, formālie un saturiskie rādītāji, vadības un līderības procesi, lomas un statusi, normas un sankcijas. Arī masveida sociāl-psiholoģiskie fenomeni; saskarsmes veidi, percepcijas, komunikācijas un interakcijas procesu likumsakarības; konfliktregulējoša saskarsme.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: izpratnes padziļināšana par cilvēka un grupas mijattiecībām, grupas izpētes un funkcionēšanas efektivitātes paaugstināšanas prasmes ,efektīvas komunikācijas prasmes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām. - Patstāvīgā darba rezultātu analīze Prot: noteikt grupas formālos rādītājus un mainīt tos atbilstoši situācijas prasībām, analizēt līderības stilus un izvēlēties konkrētai situācijai optimalāko, noteikt grupas attīstības līmeni, vadīt grupas dinamiku, veikt sociometrisko izpēti, analizēt iegūtos rezultātus un izveidot rīcības programmu indivīda sociometriskā statusa izmainīšanai. - Praktiskie darbi, situāciju modelēšana, Preventīvā un korekcijas darba programma Izprot masu psiholoģoojas fenomenus. - Patstāvīgais pētnieciskais darbs Praktiskie darbi Pārzin saskarsmes veidus, prot pielietot saskarsmes procesu likumsakarības komunikācijas efektivitātes uzlabošanai dažādās situācijās. Izprot konfliktu cēloņus un risināšanas iespējas. - Situāciju modelēšana, Patstavīgie darbi Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 10%
Izpildīti praktiskie darbi. - 25% Izpildīti un prezentēti patstāvīgie darbi. - 40% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vidusskolas zināšanas par sabiedrību, zināšanas vispārīgajā psiholoģijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||