RA0565 Sociālā darba un rehabilitācijas vēsture un attīstība

Kods RA0565
Nosaukums Sociālā darba un rehabilitācijas vēsture un attīstība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Tamāra Pīgozne
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss piedāvā sociālā darba un rehabilitācijas vēstures studijas no pirmsākumiem līdz mūsdienām, vērtējot nozīmīgāko personību devumu un ieguldījumu un analizējot iniciatīvu un ideju attīstību sociālajā darbā un rehabilitācijā. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Sociālā darba vēsture Eiropā un citur pasaulē. Sociālā darba paradigmu vēsturiskais diskurss. 2 0 0 0
Sociālo reformu idejas 14.-16.gs. 2 0 0 0
Sociālās palīdzības sistēmas veidošanās (reliģiskās kustības, zinātniskā filantropija, apmetņu kustība) pasaulē un Latvijā. 2 0 0 0
Sociālā darba izglītības pirmsākumi un tā attīstība. Sociālā darba profesijas attīstība. 2 0 0 0
1. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram - noskatīties 20.03.2020. konferences „Sociālā darba profesijas attīstība” videoierakstu; sagatavot uzstāšanos debatēs. 0 8 0 12
Seminārs "Simulācija - uzstāšanās debatēs par sociālā darba profesijas attīstību". 2 0 2 0
Sekulārā sociālā darba rašanās 20.gs. sākumā Rietumeiropā un ASV. 2 0 1 0
Sociālā darba ar individuālo sociālo gadījumu vēsturiskais aspekts pasaulē un Latvijā. 2 0 1 0
Sociālās rehabilitācijas pirmsākumi un attīstība. 2 0 1 0
Sociālā grupu darba un sociālā darba kopienā attīstība. 2 0 1 0
2. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram - sociālā grupu darba un sociālā darba kopienā attīstības dinamika vēsturiskā kontekstā. 0 8 0 12
Seminārs "Sociālā grupu darba un sociālā darba kopienā attīstības dinamikas vēsturiskā kontekstā prezentācija". 2 0 2 0
Sociālā darba un labklājības sistēmas attīstība Rietumeiropā un ASV 20.gs.vidū un beigās. 2 0 1 0
Sociālā darba attīstība pēc Latvijas neatkarības atgūšanas. 2 0 1 0
3. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram - izvēlētā sociālā darba aspekta (izglītība, pakalpojumi, atbalsta resursi u.c.) attīstības prezentācijas sagatavošana. 0 10 0 12
Seminārs "izvēlētā sociālā darba aspekta (izglītība, pakalpojumi, atbalsta resursi u.c.) attīstības prezentācija". 2 0 2 0
Sociālā darba attīstība globalizācijas ietekmē. 2 0 1 0
Sociālā darbinieka un sociālā rehabilitētāja identitātes veidošanās vēsturiskie aspekti. 2 0 1 0
4. patstāvīgais darbs: gatavošanās semināram - diskusijai par sociālā darbinieka identitāti vēsturiskā kontekstā. 0 10 0 12
Seminārs "Diskusija par sociālā darbinieka identitāti vēsturiskā kontekstā". 2 0 2 0
5. patstāvīgais darbs: gatavošanās eksāmenam. 0 16 0 20
Kopā: 32 52 16 68
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par sociālā darba attīstību Latvijā, Eiropā, pasaulē no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām - par sociālā darba specializāciju veidošanos vēsturiskā kontekstā, sociālajām problēmām globalizācijas posmā un sociālā darba izaicinājumiem postmodernismā, sociālā darba paradigmām un izglītību Latvijā; pilnveidot prasmi un kompetenci izmantot zināšanas profesionālajā sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par sociālā darba un rehabilitācijas vēsturi un attīstību; • Pilnveidot prasmi izmantot teorētiskās zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas vēsturi un attīstību sociālā darba praksē; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt sociālā darba un rehabilitācijas attīstību.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: 1. Formulē aktuālos sociālā darba un sociālās rehabilitācijas vēstures problēmjautājumus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Prasmes: 2. Izmantojot teorētiskās atziņas, analizē sociālā darba un rehabilitācijas pakalpojumu attīstības dinamiku sociālā darba kontekstā mikro, mezo un makro līmenī. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Kompetence: 3. Kritiski izvērtē, izskaidro un argumentēti diskutē par sociālā darba un sociālās rehabilitācijas vēstures jautājumiem, izmantojot jaunāko zinātnisko pētījumu atziņas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0%
Eksāmens - projekta prezentācija - 40%
 
Priekšzināšanas Vismaz vienas svešvalodas zināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 24.0 8.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]