| Kods | RA0565 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Sociālā darba un rehabilitācijas vēsture un attīstība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Tamāra Pīgozne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss piedāvā sociālā darba un rehabilitācijas vēstures studijas no pirmsākumiem līdz mūsdienām, vērtējot nozīmīgāko personību devumu un ieguldījumu un analizējot iniciatīvu un ideju attīstību sociālajā darbā un rehabilitācijā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Veidot izpratni par sociālā darba attīstību Latvijā, Eiropā, pasaulē no tā pirmsākumiem līdz mūsdienām - par sociālā darba specializāciju veidošanos vēsturiskā kontekstā, sociālajām problēmām globalizācijas posmā un sociālā darba izaicinājumiem postmodernismā, sociālā darba paradigmām un izglītību Latvijā; pilnveidot prasmi un kompetenci izmantot zināšanas profesionālajā sociālajā darbā. Studiju kursa uzdevumi: • Veicināt zināšanu apguvi par sociālā darba un rehabilitācijas vēsturi un attīstību; • Pilnveidot prasmi izmantot teorētiskās zināšanas par sociālā darba un rehabilitācijas vēsturi un attīstību sociālā darba praksē; • Attīstīt kompetenci reflektēt, analizēt un vērtēt sociālā darba un rehabilitācijas attīstību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Formulē aktuālos sociālā darba un sociālās rehabilitācijas vēstures problēmjautājumus. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija.
Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes.
Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj:
1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu;
2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Prasmes: 2. Izmantojot teorētiskās atziņas, analizē sociālā darba un rehabilitācijas pakalpojumu attīstības dinamiku sociālā darba kontekstā mikro, mezo un makro līmenī. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. Kompetence: 3. Kritiski izvērtē, izskaidro un argumentēti diskutē par sociālā darba un sociālās rehabilitācijas vēstures jautājumiem, izmantojot jaunāko zinātnisko pētījumu atziņas. - Individuālā, pāru vai grupu darbā sagatavota prezentācija. Kritēriji: temata aktualitāte un problēmas risinājums; struktūra; saturs; valoda; fakti, argumenti; labās prakses piemēri, stiprās un vājās puses, to analīze; secinājumi; noformējums; prezentācijas prasmes. Tajā bez aktualizēta un argumentēta jautājuma izklāsta jāiekļauj: 1) izvēsta, nozares kategorijās un terminoloģijā, kā arī studējošā pašpieredzē balstīta refleksija par izvēlēto tēmu/jautājumu; 2) 1-3 jautājums diskusijai ar grupas biedriem un atbildes uz grupas biedru jautājumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15%
2. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 3. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 4. patstāvīgais darbs un prezentācija seminārā - 15% 5. patstāvīgais darbs un prezentācija eksāmenā - 0% Eksāmens - projekta prezentācija - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Vismaz vienas svešvalodas zināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||