| Kods | RA0564 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Personības attīstības psiholoģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ēriks Kalvāns | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Šī kursa mērķis ir veidot studentu prasmes un iemaņas personības attīstības psiholoģijas atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumposmu sociālās labklājības jomas klientiem. Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar cilvēka psihes attīstības galvenajām likumsakarībām, personības attīstības teorijām un vecumposmu attīstības īpatnībām.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Prasmes: Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību, pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildus analīzi, integrēt dažādu jomu zināšanas; Spēj formulēt un kritiski analizēt problēmas sociālās aprūpes un pakalpojumu pieejamībā un kvalitātē, cilvēku ar dažādiem sociāliem, garīgiem, fiziskiem traucējumiem socializācijas procesā; Spēj pamatot lēmumus, un, ja nepieciešams, veikt papildus analīzi; integrēt dažādu jomu zināšanas; Spēj parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību; Kompetences: Spēj patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, virzīt savu tālāku mācīšanos un profesionālo pilnveidi; Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt, analizēt un zinātniski pamatot informāciju un to izmantot, pieņemot lēmumus un risinot problēmas sociālā darba jomā, uzņemas atbildību un iniciatīvu, veicot individuālo sociālo darbu, strādājot starpprofesionāļu komandā; Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas sociālā darba jomā;? Spēj parādīt izpratni un ētisko atbildību par profesionālās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un sabiedrību. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
Z1 Spēj demonstrēt un kritiski izvērtēt profesijai raksturīgās pamata un specializētās zināšanas vispārīgās un attīstības psiholoģijas jomā, kas nepieciešamas profesionālās darbības veikšanai;
Z2 Apgūtas cilvēka psihiskās, fiziskās un sociālās attīstības teorijas;
Z3 Apgūtas zināšanas personības psiholoģijas jomā: adaptīvas personības attīstība, sadarbības prasmju pilnveide, saliedētība, konfliktu prevencija.
- Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni;
Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi
un attīstību. Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni.
Z3 Seminārs, eksāmens Z1 un Z2 minētie kritēriji.
Prasmes: P1 Izmantojot apgūtos vispārīgās un attīstības psiholoģijas teorētiskos pamatus, spēj pētīt vecumposmu attīstības īpatnības; P2 Spēj, izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, veikt profesionālu, inovatīvu vai pētniecisku darbību; P3 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot; P4 Spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas kognitīvās un personības attīstības jomā. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā; P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. P4 Seminārs. P1 un P2 minētie kritēriji. Kompetences: K1 Spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kas skar kognitīvās un personības attīstības jautājumus, un to izmantot; K2 Spēj izvērtēt sociālā darbinieka ietekmi uz personības attīstību; K3 Izmantojot iegūtās zināšanas par personības attīstību spēj veikt izvērtēšanas rezultātu kopsavilkumu, nosakot sociālās problēmas un sniedzot rekomendācijas turpmākam darbam. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni; K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. K3 Seminārs, eksāmens. K1 un K2 minētie kritēriji. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Seminārs “Personības attīstība dažādu psiholoģijas virzienu skatījumā”. - 20%
Seminārs “Mana darba modelis ar dažādu vecumposmu klientiem”. - 20% Seminārs „Sociāli psiholoģisko situāciju risinājums”. - 20% Eksāmens. - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||