RA0563 Mērķgrupas ar attīstības traucējumiem

Kods RA0563
Nosaukums Mērķgrupas ar attīstības traucējumiem
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Veselības un sociālā aprūpe
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Mārīte Rozenfelde
Kredītpunkti 3.0
Daļas 1
Anotācija Kurss veido izpratni par attīstības traucējumu veidiem, to atpazīstamību, cilvēku ar dažādiem attīstības traucējumiem saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnībām, dzīves apstākļiem, dzīvesdarbībai nepieciešamo vides sakārtotību; izpratni par cilvēku ar attīstības traucējumiem sociālajām vajadzībām un problēmām, kas saistītas ar traucējumu esamību..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Attīstības traucējumu jēdziens. Cilvēka funkcionēšanas pamatjēdzieni attīstības traucējumu kontekstā. 4 12 0 0
Likumdošana, attiecināmie normatīvie akti attīstības traucējumu aspektā. 6 12 0 0
Attīstības traucējumu veidi, traucējumu izraisītās saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnības, cilvēku funkcionēšanas problēmas: - Redzes traucējumi, - Dzirdes traucējumi, - Kustību – balsta sistēmas traucējumi, - Valodas traucējumi, - Garīgās attīstības traucējumi, - Garīgās veselības traucējumi, - Kombinēti attīstības traucējumi. 16 12 0 0
Sociālā darbinieka loma cilvēku ar attīstības traucējumiem dzīvesdarbības nodrošināšanā. Dzīvesdarbībai nepieciešamie palīdzības veidi un apjoms dažādu attīstības traucējumu gadījumos. 6 10 0 0
Kopā: 32 46 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis: Sniegt zināšanas par cilvēku attīstības traucējumu veidiem, ar to esamību saistītajām saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnībām, dzīvesdarbībai nepieciešamās palīdzības veidiem un apjomu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - izprot un lieto jomas terminoloģiju, izprot sociālā darbinieka lomu cilvēku ar attīstības traucējumiem dzīvesdarbības nodrošināšanā; - atpazīst dažādu attīstības traucējumu izraisītās saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnības, - izprot personu ar attīstības traucējumiem funkcionēšanas problēmas, to cēloņus; - Eksāmens Pastāvīgais darbs Praktiskais darbs
Prasmes: - Spēj paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām; - Spēj izprast cilvēku dzīvesdarbībai nepieciešamos palīdzības veidus un apjomu dažādu attīstības traucējumu gadījumos. - Eksāmens Pastāvīgais darbs Praktiskais darbs
Kompetence: - Spēj paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām; - Spēj izprast cilvēku dzīvesdarbībai nepieciešamos palīdzības veidus un apjomu dažādu attīstības traucējumu gadījumos. - Eksāmens Pastāvīgais darbs Praktiskais darbs
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20%
Izpildīts un prezentēts patstāvīgais darbs. - 30%
Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 30%
 
Priekšzināšanas Apgūts studiju kurss “Vispārīgā psiholoģija"
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 16.0 16.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]