| Kods | RA0563 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Mērķgrupas ar attīstības traucējumiem | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Mārīte Rozenfelde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss veido izpratni par attīstības traucējumu veidiem, to atpazīstamību, cilvēku ar dažādiem attīstības traucējumiem saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnībām, dzīves apstākļiem, dzīvesdarbībai nepieciešamo vides sakārtotību; izpratni par cilvēku ar attīstības traucējumiem sociālajām vajadzībām un problēmām, kas saistītas ar traucējumu esamību.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: Sniegt zināšanas par cilvēku attīstības traucējumu veidiem, ar to esamību saistītajām saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnībām, dzīvesdarbībai nepieciešamās palīdzības veidiem un apjomu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
- izprot un lieto jomas terminoloģiju, izprot sociālā darbinieka lomu cilvēku ar attīstības traucējumiem dzīvesdarbības nodrošināšanā;
- atpazīst dažādu attīstības traucējumu izraisītās saskarsmes, komunikācijas un darbības īpatnības,
- izprot personu ar attīstības traucējumiem funkcionēšanas problēmas, to cēloņus; - Eksāmens
Pastāvīgais darbs
Praktiskais darbs Prasmes: - Spēj paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām; - Spēj izprast cilvēku dzīvesdarbībai nepieciešamos palīdzības veidus un apjomu dažādu attīstības traucējumu gadījumos. - Eksāmens Pastāvīgais darbs Praktiskais darbs Kompetence: - Spēj paškritiski vērtēt savas zināšanas un patstāvīgi strukturēt savu mācīšanos, plānojot studiju kursā apgūstamo materiālu atbilstīgi savām zināšanām; - Spēj izprast cilvēku dzīvesdarbībai nepieciešamos palīdzības veidus un apjomu dažādu attīstības traucējumu gadījumos. - Eksāmens Pastāvīgais darbs Praktiskais darbs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Lekciju apmeklēšana. - 20%
Izpildīti praktiskie darbi. - 20% Izpildīts un prezentēts patstāvīgais darbs. - 30% Sekmīgi nokārtots eksāmens. - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Apgūts studiju kurss “Vispārīgā psiholoģija" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||