RA0560 Vispārīgā psiholoģija

Kods RA0560
Nosaukums Vispārīgā psiholoģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Sociālās zinātnes
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Ēriks Kalvāns
Kredītpunkti 4.0
Daļas 1
Anotācija Šajā studiju kursā klausītāji iepazīstas ar kognitīvās sfēras un personības struktūru un attīstības galvenajām likumsakarībām, kā arī dažādu sociālo, ekonomisko un vides faktoru mijiedarbības un ietekmi uz indivīdu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Psihe un apziņa. Apziņa un zemapziņa. Psihes fizioloģiskais pamats. 2 4 4 0
Cilvēka kognitīvā sfēra, tās attīstība. 4 6 8 0
Personības struktūra, tās attīstība. 6 6 8 0
Psihiskās attīstības galvenās likumsakarības. 2 6 2 0
Darbības un saskarsmes loma psihiskajā attīstībā. 2 4 4 0
Personība klasisko personības teoriju traktējumā. 8 10 12 0
Personība sociālajā pasaulē. Personība jaunāko sociāli psiholoģisko teoriju skatījumā. 8 10 12 0
Sociālā izziņas problēmas: „Es – koncepcija”, pašefektivitāte, kazuālā atribūcija, sociālās informācijas veidošanās, emocijas un kognīcijas. 4 8 6 0
Sociālās ietekmes psiholoģija: sociālā fasilitācija, sociālā inhibīcija, deindividualizācija, konformisms, sociālās nostādnes, novirze uz risku, grupas domāšana, grupas fantāzijas, grupas saliedētība, altruisms, agresija, sociālā atrakcija. 6 8 8 0
Kopā: 42 62 64 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķi un uzdevumi: šī kursa mērķis ir veidot studējošo iemaņas un prasmes vispārīgās atziņu izmantošanā darbībā ar dažādu vecumposmu klientiem. Zināšanas: demonstrē nozares raksturīgās pamata zināšanas un to kritisku izpratni; spēj kritiski izvērtēt un salīdzināt psiholoģijas pamatvirzienu atziņas, projicējot tās uz pašpieredzi; identificē indivīda kognitīvās sfēras un personības īpašību saikni ar uzvedību sabiedrībā. Prasmes: spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. Kompetences: spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās vispārīgās psiholoģijas atziņas praktiskajā darbībā; spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: Z1 Demonstrē nozares raksturīgās pamata zināšanas un to kritisku izpratni; Z2 Spēj kritiski izvērtēt un salīdzināt psiholoģijas pamatvirzienu atziņas, projicējot tās uz pašpieredzi; Z3 Identificē indivīda kognitīvās sfēras un personības īpašību saikni ar uzvedību sabiedrībā; Z4 Izprot cilvēka personības veidošanās likumsakarības. - Z1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Z2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Z3 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. Z4 Seminārs, eksāmens. Z1 un Z2 minētie kritēriji.
Prasmes P1 Spēj formulēt un analītiski raksturot nozares problēmas, argumentēti diskutējot gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem; P2 Identificē veselīgas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus, pielietojot personības teoriju atziņas savas un citu cilvēku uzvedības interpretācijā; P3 Prot pētīt personības un kognitīvās attīstības procesu. - P1 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par P2 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. P3 Seminārs, eksāmens. P1 un P2 minētie kritēriji. Veic patstāvīgius pētījumus kognitīvās un personības attīstības sfērā.
Kompetence K1 spēj patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju, kā arī izmantot to; K2 izvērtē savas profesionālās darbības ietekmi uz sociālās rehabilitācijas subjektiem; K3 Izprot harmoniskas personības veidošanās likumsakarības un to ietekmējošos faktorus; pielieto apgūtās vispārīgās psiholoģijas zināšanas praktiskajā darbībā; K4 spēj pieņemt lēmumus un risināt problēmas, kas saistītas ar personības motivāciju un labvēlīga psiholoģiskā klimata nodrošināšanu ar sociālās rehabiltācijas subjektiem. - K1 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K2 Seminārs; Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību. K3 Eksāmens; Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. K4 Seminārs, eksāmens. Zināšanas, atbilst eksāmena prasībām, parāda problemātikas dziļu izpratni. Pilnā mērā atklāj tēmu, uzrāda prasmi patstāvīgi spriest par tēmā ietvertās problemātikas ģenēzi un attīstību.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Seminārs "Psihes un apziņas fenomeni, genēze un funkcionēšanas likumsakarības". - 10%
Seminārs "Cilvēka kognitīvās sfēras struktūra un īpašības." - 20%
Seminārs "Personības sturktūra un attīstības likumsakarības". - 20%
Seminārs "Mūsdienu personības teorijas". - 20%
Eksāmens. - 30%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 21.0 21.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]