Kods | ETH728 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Multimodālā digitālā semiotika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Menise, Tatjana Smirnova, Tatjana Kelebeka, Marina Platonova, Alīna Vagele-Kricina, Oksana Ivanova, Zane Seņko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss galvenokārt ir vērsts uz padziļinātu un augsti specializētu zināšanu līmeņa kompetenču un prasmju attīstīšanu studentiem, kuri apgūst gan humanitāro zinātņu, gan starpdisciplināro STEM+ balstīto, gan informācijas tehnoloģiju studiju programmas. Studiju kurss veicina studentu izpratni par dažādām tekstā un/vai citos formātos balstītām semiotikas sistēmām un palīdz attīstīt visaptverošu izpratni par to pārmaiņu un aktuālajām attīstības tendencēm digitālo tehnoloģiju un mediju ietekmē. Apgūstot studiju kursu, studenti padziļinās zināšanas par dažādām zīmju sistēmām, tekstuālas informācijas mijiedarbību, jēdzienu attiecībām, telpiskajām attiecībām, secīgajām attiecībām, kā arī sintagmatiskajām un paradigmatiskajām nozīmju dimensijām. Studenti attīstīs padziļinātu kompetenci multimodāla satura radīšanā un izplatīšanā, lietojot digitālos medijus, kā arī iegūs padziļinātu kompetenci digitālo semiotisko resursu izstrādē, pielāgošanā un uzturēšanā.. Studiju kursa programma ir sabalansēta tā, lai aptvertu virkni teorētisko un praktisko jautājumu, demonstrējot pievienoto vērtību, ko dod valodu tehnoloģiju ieviesto risinājumu integrēšana multimodālu digitālo semiotisko resursu izstrādē, pielāgošanā un uzturēšanā. Lekciju, darbsemināru un praktisko nodarbību cikla ietvaros studenti mācīsies līdzdarboties, piedāvājot un radot risinājumus starpdisciplināriem, dažāda sarežģītības līmeņa, ar valodu tehnoloģiju un ierobežotu definīciju saistītiem semiotikas izaicinājumiem. Studenti praktizēs digitālā satura radīšanu, rediģēšanu un izplatīšanu dažādos formātos, izmantojot digitālos līdzekļus, kā arī attīstīs savu pašizpausmi digitālās semiotikas jomā. Studenti pilnveidos izpratni par pievienoto vērtību, ko multimodālās digitālās semiotikas metodes un rīki var nodrošināt multimodālā digitālā satura radīšanā, digitālajā rediģēšanā un publicēšanā, spēļu izstrādē un lokalizācijā, digitālajā reklāmā un semiotikas datu pārvaldībā. Iegūtās profesionālās zināšanas un kompetences palielinās studentu nodarbinātības iespējas un palīdzēs viņiem radīt izmaksu ziņā efektīvus risinājumus, kas atbilst starpdisciplinārās STEM+ nozares un individuālo MVU vajadzībām. Studenti būs motivēti integrēt iegūtās starpdisciplinārās zināšanas un sniegt ieguldījumu profesionālo kompetenču ietvaros, lai, daloties zināšanās un prasmēs ar citiem komandas dalībniekiem, veicinātu arī viņu izpratni par digitālo tehnoloģiju izmantošanu.. Multimodālās digitālās semiotikas metodes un rīki piedāvā jaunu zinātnisku metodi valodas un citu zīmju sistēmu pētniecībai, izstrādei un kopīgai zināšanu pārvaldībai un zināšanu reprezentācijas modeļu, sistēmu un risinājumu izstrādei komunikācijas zinātnēs, datorzinātnē un citās STEM+ jomās.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi: - padziļināt studentu zināšanas par tekstā un/vai citos formātos balstītām semiotikas sistēmām, dažādiem efektīvas nozīmes kodēšanas, reprezentācijas un komunikācijas aspektiem multimodālā digitālajā vidē; - attīstīt studentu kompetenci integrēt ar valodu tehnoloģijām saistītus risinājumus multimodālu digitālo semiotisko resursu izstrādē, pielāgošanā un uzturēšanā; - attīstīt studentu prasmes specifisku digitālo semiotisko resursu pielietošanā un pielāgošanā, lai izmaksu ziņā efektīvi risinātu aktuālus nozares problēmjautājumus. Studiju kursa uzdevumi: - veicināt studentu izpratni par semiotikas pamatjēdzieniem un multimodālo semiotisko resursu lomu pievienotās vērtības radīšanā; - attīstīt studentu prasmes radīt un izplatīt augstas kvalitātes multimodālu saturu, izmantojot digitālos medijus; - attīstīt studentu prasmes izvēlēties, pielietot, izstrādāt, pielāgot un uzturēt multimodālus digitālos semiotiskos resursus, lai risinātu kontekstatkarīgus praktiskus uzdevumus tādās jomās kā digitālā satura veidošana, digitālā reklāma, spēļu satura radīšana, digitālā rediģēšana un publicēšana utt.; - paaugstināt studentu kompetenci un gatavību līdzdarboties, piedāvājot un radot risinājumus starpdisciplināriem, dažāda sarežģītības līmeņa, ar valodu tehnoloģiju un ierobežotu definīciju saistītiem semiotikas izaicinājumiem, fokusējoties uz digitālā satura radīšanu, rediģēšanu un izplatīšanu dažādos formātos, izmantojot digitālos līdzekļus, kā arī ar pašizpausmes attīstīšanu digitālās semiotikas jomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti spēj demonstrēt visaptverošas zināšanas par tekstā un/vai citos formātos balstītām semiotikas sistēmām, dažādiem efektīvas kodēšanas, reprezentācijas un nozīmes komunikācijas aspektiem multimodālā digitālajā vidē. - Metodes: praktiski uzdevumi, emulēts digitālais semiotiskais resurss, eksāmens.
Studenti veiksmīgi lieto atbilstošo terminoloģiju un uztur efektīvu komunikāciju, izmantojot attiecīgos semiotiskos resursus. Studenti spēj izvēlēties, prasmīgi pielietot, izstrādāt, pielāgot un uzturēt multimodālus digitālos semiotiskos resursus, lai risinātu praktiskus, nozarē būtiskus kontekstuzdevumus. - Metodes: praktiski uzdevumi, emulēts digitālais semiotiskais resurss, eksāmens. Studenti demonstrē padziļinātu izpratni par dažādu digitālo semiotisko resursu iespējām un ierobežojumiem un kompetenci to pielietošanā. Studenti spēj un vēlas līdzdarboties, piedāvājot un radot risinājumus starpdisciplināriem, dažāda sarežģītības līmeņa, ar valodu tehnoloģiju un ierobežotu definīciju saistītiem semiotikas izaicinājumiem, fokusējoties uz digitālā satura radīšanu, rediģēšanu un izplatīšanu dažādos formātos izmantojot digitālos līdzekļus, kā arī ar pašizpausmes attīstīšanu digitālās semiotikas jomā. - Metodes: praktiski uzdevumi, testi, eksāmens. Studenti var veiksmīgi sadarboties, piedāvājot un radot risinājumus starpdisciplināriem multimodālas digitālās semiotikas izaicinājumiem, kas sakņojas valodu tehnoloģijās. Studenti spēj radīt un izplatīt augstas kvalitātes multimodālu saturu, izmantojot digitālos plašsaziņas līdzekļus. - Metodes: praktiski uzdevumi, emulēts digitālais semiotiskais resurss, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiski uzdevumi - 20%
Pārbaudes testi - 20% Emulēts digitālais semiotiskais resurss - 30% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DigComp 3.-4. Līmenī atbilstoši Eiropas Iedzīvotāju digitālās kompetences ietvaram, angļu valodas zināšanas vismaz B2 līmenī saskaņa ar EKPVA. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|