Kods | DIP101 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datormācība (pamatkurss) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datormācība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks, Jurijs Lavendels, Jurijs Ivanovs, Jeļena Jevsjukova, Andrejs Grigorjevs, Genadijs Zaļeskis, Eduards Rēns, Oksana Zavjalova, Lāsma Lēruma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studentiem tiek sniegts akadēmiskais priekšstats par lietotņu uzbūves un izstrādes pamatiem.. Galvenā uzmanība tiek pievērsta mūsdienu informātikas elementiem, to uzbūvi un darbības principiem. Apskatot programmatūras uzbūvi, studējošie tiek iepazīstināti ar algoritmēšanas pamatiem un programmatūras izstrādes posmiem, kas ļauj izprast datora procesu uzbūvi un darbības principus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis - sniegt iespēju studentiem apgūt zināšanas par mūsdienu informātikas elementiem un to būtību, programmatūru uzbūves principiem, datu tipiem, datu uzglabāšanas un apstrādes metodēm. Studiju kursa uzdevums - iepazīstināt ar algoritmēšanas pamatiem un programmatūras izstrādes posmiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Ir ieguvis praktiskas, universālas iemaņas darbā ar datoru, pārzina datora uzbūves principus un informācijas apstrādes principus. - Māka strādāt ar datoru, izstrādājot laboratorijas darbus, iegūt datus tīmeklī utt. Spēj izstrādāt, izpildīt un atkļūdot algoritmus, kas attēloti neformālu instrukciju vai blokshēmu veidā. - Sekmīgi nokārtots kontroldarbs. Spēj izstrādāt vienkāršas programmas atbilstoši dotiem algoritmiem. - Sekmīgi izpildīti un aizstāvēti laboratorijas darbi. Spēj analizēt un izskaidrot programmēšanas valodas pirmkodu, izskaidrot tajā izmantotos operatorus, kā arī atrast sintaktiskās un semantiskās kļūdas. - Sekmīgi nokārtoti kontroldarbi un eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 40%
Laboratorijas darbi - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas vidusskolas informātikas kursa apjomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|