Kods | DSP504 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ražošanas lietišķās intelektuālās sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ilze Andersone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Mākslīgā intelekta lietojumi - pieredze (ekspertu sistēmas, robotika, runas atpazīšana, dabīgās valodas apstrāde, neironu tīkli) un nākotnes tendences. Intelektuālie aģenti. Zināšanu iegūšanas paradigmas. Zināšanu atspoguļošana un apstrāde. Nedrošas zināšanas un spriešana. Apmācība. Zināšanu kodēšana. Ekspertu sistēmu izstrādāšanas rīki. Integrētas intelektuālas sistēmas. Kooperatīvas ekspertu sistēmas. Zināšanās sakņotas projektēšanas un diagnostikas sistēmas. Ekspertu sistēmas tehnisku sistēmu konfigurēšanai. Zināšanās sakņotas plānošanas sistēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķus ir dot vispārīgu priekšstatu par MI kā par zinātnes nozari un tās vēsturi, nodrošināt studentu spēju analizēt problēmas no MI pozīcijām, analizēt pielietojamo tehniku priekšrocības un trūkumus, kā arī pielietot konkrētas tehnikas tipisku uzdevumu risināšanai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas mākslīgā intelekta vēsturē un pamata terminos - Eksāmena jautājumi Orientējas intelektuālu aģentu arhitektūrās un pārzina ar tām saistīto terminoloģiju - Eksāmena jautājumi Spēj izteikt konkrētu problēmu mākslīgā intelekta terminos - spēj analizēt problēmu - Patstāvīgs praktiskais darbs, Eksāmena jautājumi Spēj novērtēt konkrētas mākslīgā intelekta tehnikas priekšrocības un trūkumus konkrētas problēma ietvaros - Patstāvīgs praktiskais darbs, Eksāmena jautājumi Spēj pielietot konkrētas mākslīgā intelekta tehnikas standarta uzdevuma ietvaros - Patstāvīgs praktiskais darbs, Eksāmena jautājumi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|