Kods | DSP404 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Informācijas sistēmu metodoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārīte Kirikova | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmets „Informācijas sistēmu metodoloģijas” parāda informācijas sistēmu izstrādes iespēju daudzveidību. Studenti iepazīst tradicionālās un modernās informācijas sistēmu metodoloģijas, izmēģina tās praktiski un iemācās izvērtēt, kādos gadījumos kuras metodoloģijas ir piemērotākas sistēmu izstrādei. Kursā galvenā uzmanība ir pievērsta agrīnajiem informācijas sistēmu izstrādes posmiem, kur pareizas pieejas izvēle ir noteicošais projekta veiksmes faktors. Kursā studenti padziļināti iepazīst informācijas sistēmas ontoloģiju un dažādu sfēru informācijas sistēmu kopīgās un atšķirīgās īpašības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis ir sagatavot erudītus informācijas sistēmu speciālistus, kas spēj rīkoties atbilstoši konkrētas informācijas sistēmas izmaiņu, projektēšanas vai tās apakšsistēmu/elementu izstrādes situācijai. Kursa uzdevumos ietilpst dažādu informācijas sistēmu metodoloģiju teorētiska un praktiska apgūšana, kā arī padziļināta informācijas sistēmu un to projektu īpatnību izpratne. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students pārzina ISM spektru un spēj noteikt, kādos gadījumos kāda ISM lietojama. - Rakstiskā eksāmenā uzdotiem situāciju tipiem jāpiemeklē piemērotas ISM vai to kombinācijas un jāpamato izvēle. Students prot analizēt problēmsfēru, izmantojot dažādus paņēmienus, noteikt problēmas, identificēt problēmsfēras aktieru mērķus un datorizētu risinājumu lietderību. - Praktiskajos/laboratorijas/patstāvīgajos darbos izvēlētai problēmsfērai lietotas SVID, mērķu analīzes metodes un Elastīgā sistēmu metodoloģija. Students spēj projektēt datorizētus informācijas sistēmu risinājumus, kas veicina vērtību tīklu attīstību. - Praktiskajos/laboratorijas/patstāvīgajos darbos izvēlētai problēmsfērai lietota vērtību tīklu orientēta ISM. Students spēj izvērtēt, vai informācijas sistēmas projektu veidot, balstoties uz uzņēmumarhitektūru, aģentu orientētām,pieejām, biznesa likumos balstītām vai citām pieejām. - Praktiskajos/laboratorijas/patstāvīgajos darbos izvēlētai problēmsfērai lietota uz uzņēmumarhitektūru, aģentu orientētām,pieejām, biznesa likumos balstītām vai cita metode un salīdzināti iegūtie rezultāti un patērētais darba apjoms. Students pārzina dažādu sfēru IS īpatnības un IS projektu realizācijas iespēju daudzveidību. - Rakstiskā eksāmenā jāspēj atspoguļot dažādu sfēru IS īpatnības un to izpausmes formas dažādos IS projektos. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālie un grupas darbi semestra laikā (jāsasniedz vismaz 40% no maks. punktu skaita) - 50%
Eksāmens (jāsasniedz vismaz 40% no maksimālā punktu skaita) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ieteicams: Sistēmu analīzes un sistēmu projektēšanas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|