Kods | DSP105 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads studiju nozarē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Alla Anohina-Naumeca, Jurijs Ivanovs, Jānis Grabis, Agris Ņikitenko, Dmitrijs Bļizņuks, Egons Lavendelis, Olga Krutikova, Kārlis Berkolds, Ingars Eriņš, Maija Strautmane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 (1.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju uzsākšanu augstskolā raksturo tas, ka uzņemtie studējošie sastopas ar jaunu – akadēmisko – vidi un mācīšanas stilu, nepazīst viens otru un viņiem nav skaidra priekšstata par nākotnes specialitāti. Tas viss ietekmē viņu integrēšanos akadēmiskajā saimē un motivāciju sistemātiski studēt. Studiju kursa nolūks ir veicināt studējošo agrīnu adaptāciju universitātes prasībām un iepazīstināt ar izvēlētās specialitātes būtību. Studiju kurss tiek veidots divās daļās: pirmās trīs nodarbības sniedz studentiem vispārīgu informāciju par fakultāti, studiju programmām, studiju procesa organizāciju un izvēlēto specialitāti, atlikušās nodarbības tiek īstenotas atbilstoši studenta izvēlētās studiju programmas specifikai, uzsvaru liekot uz to saturu un aktivitātēm, kuras ir būtiskas studiju programmas specifikas izprašanai un studentu sagatavošanai turpmākajām studijām. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu adaptāciju akadēmiskajai videi un veidot izpratni par izvēlēto studiju programmu un specialitāti. Studiju kursa uzdevumi paredz a) attīstīt studentu izpratni par studiju organizāciju un iespējām augstskolā, kā arī izvēlētās specialitātes īpatnībām, b) attīstīt izpratni par izvēlētās studiju programmas specifiku un c) attīstīt prasmes, kuras ir būtiskas konkrētajai studiju programmai (piemēram, prasmes darboties grupā, prasmes veikt pētniecisko darbu un atsaukties uz informācijas avotiem, prasmes izmantot noteiktus programmatūras un aparatūras rīkus, u.c.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot fakultātes misiju un struktūru, pedagoģiskās un zinātniskās aktivitātes, studiju saturu un studiju procesa organizāciju, studentu tiesības un pienākumus, akadēmiskā godīguma politiku, sportošanas iespējas un ārpus studijām aktivitātes (visu studiju programmu studentiem). - Nav paredzētas. Izprot izvēlētās specialitātes būtību un perspektīvas darba tirgū (visu studiju programmu studentiem). - Nav paredzētas. Zina programmatūras sistēmu izstrādes procesa posmus un projekta sagatavošanas aktivitātes (Datorsistēmu studiju programma). - Grupas darbs. Zina prasību analīzes posma būtību programmatūras sistēmu izstrādes procesā un prot veidot vienkāršotus interviju protokolus (Datorsistēmu studiju programma) - Grupas darbs. Prot veidot vienkāršotu prasību specifikāciju programmatūras produktam (Datorsistēmu studiju programma). - Grupas darbs. Zina projektēšanas un izstrādāšanas posmu būtību programmatūras sistēmu izstrādes procesā un prot veidot vienkāršotu sistēmas projektējumu, izstrādājot sistēmas formas (Datorsistēmu studiju programma). - Grupas darbs. Zina testēšanas un uzturēšanas posmu būtību programmatūras sistēmu izstrādes procesā un prot sagatavot vienkāršotu atskaiti par sistēmas testēšanas rezultātiem (Datorsistēmu studiju programma). - Grupas darbs. Spēj izzināt aktualitātes informācijas tehnoloģijas jomā un iepazīstināt ar to plašāku interesentu loku (Informācijas tehnoloģijas studiju programma). - Referāts. Spēj sagatavot dokumentāciju atbilstoši nozares prasībām (Informācijas tehnoloģijas studiju programma). - Referāts. Spēj izmantot RTU un citus bibliogrāfiskos resursus pētniecības darbā (Informācijas tehnoloģijas studiju programma). - Referāts. Prot izmantot datorizētos darba galdus un 3D printerus (Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma). - Laboratorijas darbs. Prot izveidot elektriskās ķēdes, lodējot un atkļūdot tās (Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma). - Laboratorijas darbs. Prot izmantot un programmēt mikrokontrolierus robota vadībā (Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma). - Laboratorijas darbs. Prot pielietot apgūtās tehnoloģijas robota prototipa izstrādē (Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma). - Laboratorijas darbs. Spēj aizstāvēt un pamatot izvēlēto risinājumu izmantošanu (Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma). - Prezentācija, atbildes uz jautājumiem. Spēj analizēt informācijas avotus definētas inženiertehniskas problēmas risinājuma meklēšanai (Automātikas un datortehnikas studiju programma). - Grupas darbs. Spēj novērtēt aktuālas tehnoloģijas (Automātikas un datortehnikas studiju programma). - Grupas darbs. Spēj strādāt grupā un sadalīt uzdevumus (Automātikas un datortehnikas studiju programma). - Grupas darbs. Spēj strukturēt un prezentēt pētījuma rezultātus (Automātikas un datortehnikas studiju programma). - Grupas darbs un prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Datorsistēmu studiju programma - 100%
- Grupas darbs: Līguma noslēgšana - 20% - Grupas darbs: Intervijas ar pasūtītāju noturēšana un intervijas protokola sagatavošana - 20% - Grupas darbs: Prasību specifikācijas izstrāde - 20% - Grupas darbs: Sistēmas lietotāja saskarnes projektēšana - 20% - Grupas darbs: Sistēmas lietotāja saskarnes projektējuma testēšana - 20% Intelektuālu robotizētu sistēmu studiju programma - 100% - Laboratorijas darbs - 80% - Prezentācija - 20% Informācijas tehnoloģijas studiju programma - 100% - Referāts - 100% Automātikas un datortehnikas studiju programma - 100% - Grupas darbs - 50% - Grupas prezentācija - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav vajadzīgas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|