Kods | DPI459 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Moderno programmēšanas valodu praktikums | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veltīts programmēšanas valodu Java, C# un Python analīzei. Runa ir par fundamentāliem OOP principiem (abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, polimorfisms) un par papildus jēdzieniem (tipizācija, izņēmumu apstrāde, citi jautājumi). Uzmanības centrā ir visu analizējamo valodu bāzes konstrukcijas, svarīgas klases un pakotnes. Studiju kursa ietvaros aplūko arī dažus specifiskos jautājumus: grafisko lietotņu izstrādi un notikumu apstrādi Java valodā, sarežģīto datu struktūru veidošanu Python valodā un citus. Tiek aplūkotas arī objektorientēto valodu funkcionālās iespējas, tajā skaitā lambda – izteiksmes. Apskatīta dažu valodu mehānismu evolūcija, tajā skaitā interfeisu koncepcijas attīstība Java valodā. Tiek parādītas .NET platformas raksturīgas īpašības. Tiek izskatīta .NET tipu sistēma CTS (Common Type System), šajā kontekstā tiek analizēta C# tipu specifika. Tiek izskatīta vadāmā koda koncepcija. Laboratorijas darbos studentiem jādemonstrē apgūtās teorētiskās zināšanas un jāapgūst programmēšanas prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālista, kurš var brīvi lietot trīs objektorientētās programmēšanas valodas: Java, Python un C#. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt prasmi pielietot programmatūras izstrādei jebkuru C grupas programmēšanas valodu; 2. Iemācīt skriptu programmēšanu Python valodas piemērā; 3. Iemācīt saprast būtiskās atšķirības starp statiskajām un dinamiskajām programmēšanas valodām; 4. Attīstīt prasmi perspektīvā ātri apgūt jebkuru dinamisko programmēšanas valodu; 5. Iemācīt izvēlēties labāko valodu konkrētās problēmas risināšanai; 6. Iemācīt .NET platformas arhitektūru un fundamentālus jēdzienus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lietot Java, Python un C# valodu daudzveidīgas sintaktiskās konstrukcijas. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj programmēt algoritmus un datu struktūras. Spēj izstrādāt objektorientētās programmas Java, Python un C# valodās. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj risināt uzdevumus objektorientētajā stilā. Spēj pielietot Java, Python un C# valodu bibliotēkas. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj lietot kolekcijas un apstrādāt notikumus. Spēj orientēties .NET platformas raksturīgajās īpašībās. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj pielietot .NET platformas specifiskās klases un pieejas. Spēj demonstrēt teorētiskās un praktiskās zināšanas par vairākām objektorientētajām programmēšanas valodām citam speciālistam. - Eksāmena darba rakstīšana. Kritēriji: spēj atbildēt uz teorētiskiem jautājumiem, meklēt kļūdas eksistējošos risinājumos un piedāvāt savus risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Objektorientētās programmēšanas principi, C++ valoda, algoritmu konstruēšana. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|