Kods | DPI453 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | PROLOG un loģiskā programmēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti loģiskās programmēšanas principi. Tiek sniegta informācija par Prolog programmēšanas valodu, tās attīstību un diviem populāriem dialektiem – Turbo Prolog un SWI Prolog. Tiek apskatīti dažādi Prolog teikumi: fakti, likumi, jautājumi. Tiek parādītas koka apstrāde un pārmeklēšanas kontrole ar atciršanām. Tiek izskatīti vairāki sarakstu veidošanas un apstrādes jautājumi. Tiek apgaismots darbs ar dažādiem failiem, tajā skaitā teksta failiem ar faktiem un binārajām ķēdītēm. Uzmanība tiek pievērsta sintaktiskajām un loģiskajām atšķirībām starp Turbo Prolog un SWI Prolog. Tiek aplūkota vairākpavedienošana SWI Prolog ietvaros. Analizēta Prolog lietošana ekspertsistēmās, semantiskajos tīklos, grafu apstrādē, kombinatorikā. Daļēji salīdzināti loģiskā un funkcionālā programmēšana. Laboratorijas darbos studentiem jādemonstrē apgūtās teorētiskās zināšanas un jāapgūst programmēšanas prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apmācīt studenta loģiskās programmēšanas paradigmai. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iemācīt lietot vismaz divus Prolog valodas dialektus daudzveidīgo uzdevumu risināšanai, īpaši mākslīgā intelekta uzdevumos; 2. Iemācīt rekursīvi apstrādāt kokveida datu struktūras un grafus; 3. Attīstīt prasmi programmēt ekspertsistēmas un semantiskos tīklus; 4. Iemācīt deduktīvo datubāzu konstruēšanas principus; 5. Veicināt prasmi apstrādāt failus ar faktiem; 6. Veicināt prasmi veidot programmas uz vairākpavedienošanas principiem; 7. Iemācīt saprast funkcionālo un loģisko programmēšanas valodu līdzības un atšķirības. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj lietot deklaratīvo pieeju dažādu uzdevumu risināšanai. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj saprast atšķirības starp deklaratīvo un procedurālo pieejām. Spēj lietot Prolog kombinatoriskajiem uzdevumiem. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj apstrādāt sarakstus un izpildīt pārmeklēšanu. Spēj lietot Prolog deduktīvo datubāzu radīšanai. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot un apstrādāt deduktīvās datubāzes. Spēj lietot Prolog grafu un semantisko tīklu apstrādei. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj deklarēt un apstrādāt grafus un semantiskos tīklus. Spēj orientēties dažādos Prolog dialektos. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj risināt vienu un to pašu uzdevumu dažādos Prolog dialektos. Spēj spriest par loģiskās programmēšanas lietošanas teorētiskajiem un praktiskajiem aspektiem. - Eksāmena darba rakstīšana. Kritēriji: spēj atbildēt uz teorētiskajiem jautājumiem, rakstīt programmas, vērtēt svešu programmu rezultātus un meklēt kļūdas tajās. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Algoritmu konstruēšana, datu struktūras, predikātu loģikas pamati, mākslīgā intelekta pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|