Kods | DPI230 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Objektorientētā programmēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uldis Sukovskis, Pāvels Rusakovs, Gundars Alksnis, Ojārs Bāliņš, Igors Ščukins | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek apgūta objektorientētās programmēšanas (OOP) koncepcija, izmantojot valodu C++ kā piemēru. Tiek apskatītas OOP pamatkoncepcijas – abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, polimorfisms u.?c. Tiek apgūta klašu hierarhijas veidošana, virtuālo funkciju izmantošana, izņēmuma situāciju apstrāde, šablonu izmantošana, kā arī praktiskās programmēšanas jautājumi, tajā skaitā grafiskā lietotāja interfeisa veidošanas pamati integrētajā programmatūras izstrādes vidē. Būtisku studiju kursa daļu veido laboratorijas darbu izpilde, kuros studenti izmanto lekcijās iegūtās zināšanas un nostiprina OOP prasmes. Pēc sekmīgas šā studiju kursa apgūšanas studentiem jāizprot OOP pamatprincipi un jāspēj izveidot programmatūras risinājumu OOP valodā. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir apgūt OOP paradigmu un tās praktisko lietojumu, lai studiju kursa nobeigumā studenti būtu kompetenti to izmantot programmatūras izstrādē un uzturēšanā. Studiju kursa galvenie uzdevumi: - izskaidrot OOP pamatkoncepcijas (abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, modularitāte, polimorfisms u.?c.); - nostiprināt prasmes izprast un pilnveidot esošu OOP pirmkodu; - attīstīt prasmes risināt uzdevumus, izmantojot OOP paradigmas realizāciju valodā C++; - nostiprināt programmatūras izstrādes un atkļūdošanas rīku lietošanas prasmes. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izskaidrot OOP pamatkoncepcijas (abstrakcija, iekapsulēšana, mantošana, polimorfisms) un to realizāciju programmēšanas valodā C++. - Kontroldarbi, eksāmens un laboratorijas darbu uzdevumi.
Kritēriji: spēj izskaidrot OOP pamatkoncepciju realizāciju programmēšanas valodā.
Spēj patstāvīgi veidot uzdevumu risinājumus valodā C++, izmantojot objektorientētās programmēšanas principus, izskaidrot to darbību un izmantotās valodas C++ iespējas. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izskaidrot uzdevuma realizāciju valodā C++. Spēj analizēt un izskaidrot gatavu pirmkodu un izskaidrot tajā izmantoto valodas C++ konstrukciju darbību. - Kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēj izprast pirmkoda darbību, konstatēt nepilnības, un zina, kā tās novērst. Prot izmantot integrēto programmatūras izstrādes vidi programmu izveidei un atkļūdošanai. - Laboratorijas darbi un to aizstāvēšana. Kritēriji: spēj patstāvīgi veidot uzdevuma risinājumu programmēšanas vidē, veikt atkļūdošanu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbu izstrāde un aizstāvēšana - 35%
Kontroldarbu vērtējums - 25% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas un prasmes strukturālajā programmēšanā (vēlams C saimes programmēšanas valodā). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|