Kods | DIP383 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras izstrādes tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Natālija Prokofjeva, Sabina Kataļņikova, Oksana Zavjalova, Jānis Amoliņš, Inese Simkeviča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Programmatūras dzīves cikls. Programmatūras izstrādes paradigmas. Prasību analīze un definīcijas. Programmatūras specifikācija. Programmatūras projektēšana. Arhitektūras un komponentu projektēšanas metodes. Projektēšanas kvalitātes novērtējums. Lietotāju interfeiss un tā novērtēšana. Verifikācija un validācija. Testēšanas mērķis un metodes. Testēšanas process: moduļu testēšana, sistēmu testēšana, testēšanas stratēģijas. Programmatūras uzturēšana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir iepazīstināt studentus ar programminženierijas modeļiem un metodēm, kā arī iemācīt viņiem izstrādāt un dokumentēt programmatūras sistēmas, lietojot tehnoloģiskās zināšanas un metodes. Priekšmeta uzdevumi: 1) aplūkot programmatūras dzīves ciklu, analizējot katra posma mērķus un uzdevumus; 2) izanalizēt programmatūras izstrādes modeļus: kādām programmatūras klasēm ir lietderīgs, kādas tehnikas un kā tiek lietotas, pozitīvās īpašības un trūkumi; 3) iemācīt studentiem praktiski lietot iegūtās zināšanas uzdotās programmatūras sistēmas izstrādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina programmatūras izstrādes posmus un modeļus, darbus, kas jāizpilda katrā posmā, posmu nodevumus un dokumentus. - Eksāmens Spēj sadarboties grupā, veicot dažādus ar programmatūras izstrādes procesu saistītus uzdevumus. - Grupu darbi Spēj veidot sistēmas modeli, definēt un specificēt prasības, sagatavot prasību dokumentu, izstrādāt projektējumu, izstrādāt un implementēt sistēmu, izmantojot situācijai piemērotu izstrādes tehnoloģiju, kā arī veikt sistēmas testēšanu, - Laboratorijas darbi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 30%
Grupu darbi - 10% Laboratorijas darbi (programmatūra + dokumentācija) - 60% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas valodas (Java, C++, PHP u.c.), datubāzu pārvaldības sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|