DIP218 Programmatūras inženierija (pamatkurss)

Kods DIP218
Nosaukums Programmatūras inženierija (pamatkurss)
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Natālija Prokofjeva, Jeļena Jevsjukova, Sabina Kataļņikova, Oksana Zavjalova, Jānis Amoliņš
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Programmatūras izstrāde, modeļi un prasību specifikācija. Programmatūras projektēšana. Projektēšanas process un posmi. Arhitektūras un detalizētā projektēšana. Diagrammas. Lietotāja interfeisa projektēšanas principi. Grafiskais un komandu lietotāja interfeiss. Lietotāja ceļvedis. Programmatūras implementēšana un atkļūdošana, testēšana un uzturēšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Programminženierijas jēdziens un klasifikācija. Programmatūras krīze un tās cēloņi. Programmatūras dzīves cikls. 2 0 0 0
Programmatūras izstrādes procesa modeļi. 3 1 0 0
Prasību analīze, definēšana, specificēšana un dokumentēšana. Funkcionālās un nefunkcionālās prasības. 5 12 0 0
Programmatūras projektēšanas process, posmi un metodes. Sistēmas specifikācija. 4 3 0 0
Lietotāja interfeisa projektēšana. Grafiskais lietotāja interfeiss. Komandu interfeiss. Lietotāja ceļvedis. 4 16 0 0
Programmatūras implementēšanas metodes. Programmu atkļūdošana. 4 3 0 0
Verifikācijas un validācijas procesa mērķi un tehnikas. Statiskā verifikācija. 2 1 0 0
Programmatūras testēšanas melnās un baltās kastes metodes. Testēšanas dokumentācija. 6 12 0 0
Programmatūras uzturēšanas process. Darbības un problēmas programmatūras uzturēšanas procesā. 2 0 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Priekšmeta mērķis ir iepazīstināt studentus ar programminženierijas modeļiem un programmatūras sistēmu izstrādes posmiem, kā arī iemācīt analizēt un dokumentēt prasības, izstrādāt lietotāja interfeisu un testpiemērus programmu testēšanai. Priekšmeta uzdevumi: 1) aplūkot programmatūras dzīves ciklu, analizējot katra posma mērķus un uzdevumus; 2) analizēt programmatūras izstrādes modeļus: kādām programmatūras klasēm ir lietderīgs, kādas tehnikas un kā tiek lietotas, pozitīvās īpašības un trūkumi; 3) iemācīt studentiem praktiski lietot iegūtās zināšanas uzdotās programmatūras sistēmas izstrādē.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina programmatūras izstrādes posmus un modeļus, darbus, kas jāizpilda katrā posmā, posmu nodevumus un dokumentus. - Nokārtots eksāmens, par kuru iegūta pozitīvā atzīme.
Spēj veidot sistēmas modeli, definēt un specificēt prasības, kā arī sagatavot prasību dokumentu. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 1. laboratorijas darbu.
Spēj izstrādāt un aprakstīt lietotāja interfeisu nelielai programmatūras sistēmai. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 2. laboratorijas darbu.
Spēj izveidot testpiemērus programmatūras sistēmas testēšanai. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 3. laboratorijas darbu.
Priekšzināšanas Programmēšana, Datu bāzu pārvaldības sistēmas
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.0 0.0 1.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]