Kods | DIP218 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Programmatūras inženierija (pamatkurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Natālija Prokofjeva, Jeļena Jevsjukova, Sabina Kataļņikova, Oksana Zavjalova, Jānis Amoliņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Programmatūras izstrāde, modeļi un prasību specifikācija. Programmatūras projektēšana. Projektēšanas process un posmi. Arhitektūras un detalizētā projektēšana. Diagrammas. Lietotāja interfeisa projektēšanas principi. Grafiskais un komandu lietotāja interfeiss. Lietotāja ceļvedis. Programmatūras implementēšana un atkļūdošana, testēšana un uzturēšana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis ir iepazīstināt studentus ar programminženierijas modeļiem un programmatūras sistēmu izstrādes posmiem, kā arī iemācīt analizēt un dokumentēt prasības, izstrādāt lietotāja interfeisu un testpiemērus programmu testēšanai. Priekšmeta uzdevumi: 1) aplūkot programmatūras dzīves ciklu, analizējot katra posma mērķus un uzdevumus; 2) analizēt programmatūras izstrādes modeļus: kādām programmatūras klasēm ir lietderīgs, kādas tehnikas un kā tiek lietotas, pozitīvās īpašības un trūkumi; 3) iemācīt studentiem praktiski lietot iegūtās zināšanas uzdotās programmatūras sistēmas izstrādē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina programmatūras izstrādes posmus un modeļus, darbus, kas jāizpilda katrā posmā, posmu nodevumus un dokumentus. - Nokārtots eksāmens, par kuru iegūta pozitīvā atzīme. Spēj veidot sistēmas modeli, definēt un specificēt prasības, kā arī sagatavot prasību dokumentu. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 1. laboratorijas darbu. Spēj izstrādāt un aprakstīt lietotāja interfeisu nelielai programmatūras sistēmai. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 2. laboratorijas darbu. Spēj izveidot testpiemērus programmatūras sistēmas testēšanai. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 3. laboratorijas darbu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšana, Datu bāzu pārvaldības sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|