| Kods | DIP604 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Dialogu intelektuālās sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Tiek apskatītas dabīgās valodas modelēšanas un apstrādes metodes: statistiskā analīze, mākslīgā intelekta modeļi (semantiskie tīkli ar saites virsotnēm, predikāti),dabīgas valodas morfoloģiskā, sintaktiskā un semantiskā analīze un sintēze. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis - padziļināt zināšanas un iemaņas dialoga intelektuālo sistēmu izstrādē. Iemācīt pielietot STSV dabīgas valodas apstrādē. Iemācīt izstrādāt demonstrācijas prototipus, pielietojot STSV un citus intelektuālus modeļus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt noformulēt dialogu intelektuālo sistēmu izstrādes pamatprincipus, apspriest dažādu intelektuālo modeļu pielietošanu dialoga organizēšanai dabīgājā valodā (DV) - Sekmīgi nokārtots rakstisks eksāmens. Spēt patstāvīgi izstrādāt DV struktūras modeli, izmantojot STSV - Sekmīgi izpildīts laboratorijas darbs (datorprogramma-mācību prototips). Spēt realizēt DV apstrādes procedūras, kas balstās uz STSV - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi. Spēt izstrādāt mācību prototipu, kas ilustrē intelektuāla dialoga organizēšanu dabīgā valodā - Izstrādātais prototips (datorprogramma). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | DIP498 ,Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatū | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||