Kods | DIP604 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dialogu intelektuālās sistēmas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksejs Jurenoks | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tiek apskatītas dabīgās valodas modelēšanas un apstrādes metodes: statistiskā analīze, mākslīgā intelekta modeļi (semantiskie tīkli ar saites virsotnēm, predikāti),dabīgas valodas morfoloģiskā, sintaktiskā un semantiskā analīze un sintēze. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Priekšmeta mērķis - padziļināt zināšanas un iemaņas dialoga intelektuālo sistēmu izstrādē. Iemācīt pielietot STSV dabīgas valodas apstrādē. Iemācīt izstrādāt demonstrācijas prototipus, pielietojot STSV un citus intelektuālus modeļus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt noformulēt dialogu intelektuālo sistēmu izstrādes pamatprincipus, apspriest dažādu intelektuālo modeļu pielietošanu dialoga organizēšanai dabīgājā valodā (DV) - Sekmīgi nokārtots rakstisks eksāmens. Spēt patstāvīgi izstrādāt DV struktūras modeli, izmantojot STSV - Sekmīgi izpildīts laboratorijas darbs (datorprogramma-mācību prototips). Spēt realizēt DV apstrādes procedūras, kas balstās uz STSV - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi. Spēt izstrādāt mācību prototipu, kas ilustrē intelektuāla dialoga organizēšanu dabīgā valodā - Izstrādātais prototips (datorprogramma). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DIP498 ,Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatū | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|