DIP498 Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatūra

Kods DIP498
Nosaukums Lietotāja adaptīvā interfeisa programmatūra
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksejs Jurenoks, Jurijs Lavendels
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju kursā tiek apskatīta uz matemātisko un lingvistisko modeļiem balstītas informācijas sistēmas lietotāju adaptīvā interfeisa projektēšana un programmēšana; lietotāja adaptīva interfeisa projektēšanas psiholoģiskie un matemātiskie pamati; realizējamie algoritmi interfeisu sintaktiskajā un semantiskajā analīzē; algoritmu teorijas elementi, veidotājgramatikas, datu glabāšana interfeisu algoritmos, datu apstrādes principi adaptīvajā interfeisā, darba rezultātu glabāšana poļu pieraksta, triāžu, tetrāžu un sarakstu formā, kā arī izpildāmās programmatūras iegūšana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datorsistēmu lietotāju modelēšana. 6 8 0 0
Adaptīvā dialoga struktūras modeļi. 6 10 0 0
Adaptīvā interfeisa organizēšanas pamatprincipi. 8 12 0 0
Adaptīvā interfeisa uzbūves metodes. 8 10 0 0
Analizatoru algoritmi lietišķajās intelektuālajās sistēmās. 10 16 0 0
Lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototips. 10 16 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par datorsistēmu adaptīvo interfeisa realizēšanu, izmantojot matemātisko modeļu kopu. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt izstrādāt attiecīgu programmatūru, kas nodrošina lietotāju adaptīvu interfeisu; - sniegt izpratni par formālo valodu, veidotājgramatiku un klasiskās algoritmu teorijas vietu adaptīvajā interfeisā; - attīstīt prasmes realizēt sintaktiskos un semantiskos analizatorus kā izstrādājamās programmatūras daļu; - izveidot prasmes izmantot programbibliotēkās pieejamās programmatūras elementu sagataves.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj formulēt adaptīvā interfeisa organizēšanas pamatprincipus, spēj algoritmizēt lietotāju modeļu klasifikācijas un optimālās dialoga struktūras formēšanas metodes. - Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Spēj patstāvīgi realizēt atsevišķas adaptīvā interfeisa uzbūves metodes. - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Spēj patstāvīgi izstrādāt lietišķas intelektuālās sistēmas analizatoru algoritmus. - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Spēj izstrādāt lietišķo intelektuālo sistēmu demonstrācijas prototipu, kas sakņojas zināšanu atspoguļošanas modeļos un tīmekļa tehnoloģijās. - Sekmīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Laboratorijas darbi - 60%
Eksāmens - 40%
 
Priekšzināšanas Algoritmēšanas un praktiskās programmēšanas iemaņas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 2.0 0.0 1.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]