Kods | DST203 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads datoru arhitektūrā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Bļizņuks, Gundars Miezītis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Lai veidotu efektīvas datorprogrammas un datorvadības sistēmas ir nepieciešams pārzināt datorsistēmu uzbūves pamatprincipus. Studiju kurss apskata datu attēlošanas principus, datorsistēmas galvenos funkcionālos mezglus, klasiskā skaitļotāja organizāciju, atmiņa un tās adresācijas veidus, ievades un izvades organizāciju, pārtraukumu organizēšanu, RISC un CISC arhitektūras.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālistus, kas spēj orientēties datortehnikas teorētiskos aspektos un dažādās datoru arhitektūras. Studiju kursa uzdevumi: - Iemācīt datorarhitektūras pamatprincipus; - Iemācīt atmiņas darbības principus un to hierarhiju; - Iemācīt skaitļošanas mezgla darbības principu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest datoru tehnikas pamata principus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina datoru pamata elementus un tehnoloģiju dzīves ciklus - Eksāmens Spēj salīdzināt dažādas datoru arhitektūras - Eksāmens Spēj izprast dažādas datoru atmiņas, savienojumu un ievades un izvades apakšistēmu realizācijas - Praktiskie darbi Spēj izprast dažādas datoru veiktspējas vai atteikumnoturības uzlabošanas iespējas - Praktiskie darbi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Praktiskie darbi - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | matemātikas pamati | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|