Kods | DAI549 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Bioloģisko sistēmu topoloģiskā modelēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Markovičs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Bioloģisko sistēmu matemātiskie modeļi, topoloģisko modeļu loma. Slimību patoģenēzes matemātisko modeļu loma. Slimību patoģenēzes matemātiskie modeļi. Topoloģiskā modeļa trīs līmeņi: etioloģiskais, patoģenētiskais, simptomātiskais.Diferencējamo slimību topoloģisko modeļu sastādīšana, apvienotais modelis. Modeļa virsotņu kvantitatīvie rādītāji, modeļa loku kvantitatīvie rādītāji, kodu virsotnes;. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīties ar bioloģisko un medicīnisko sistēmu modelēšanas īpatnībām un pielietojumu ar lauksaimniecību un lopkopību saistītās bioloģiskās sistēmās. Apgūt medicīnisko sistēmu topolģisko modēlēšanu diagnostikas un diferenciāldiagnostikas uzdevumos. Apgūt topoloģisko modeļu īpatnības terapijas izvēles procesā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Orientējas precīzās laukkopības un precīzās lopkopības modelēšanā. - Pozitīvs vērtējums teorētiskajā zināšanu eksāmenā atbilstoši tematikai. Apgūst bišu dravas modelēšanu, ziemināšanas procesu. - Pozitīvs vērtējums teorētiskajā zināšanu eksāmenā atbilstoši tematikai. Orientējas medicīnisko sistēmu topoloģiskā, modelēšanas diagnostikas vajadzībām. - Pozitīvs vērtējums teorētiskajā zināšanu eksāmenā atbilstoši tematikai. Prot apvienot diagnostikas modeļus ar terapijas izvēles topoloģiskajiem modeļiem. - Pozitīvs vērtējums teorētiskajā zināšanu eksāmenā atbilstoši tematikai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika.Tēlu atpazīšanas teorija. Grafu teorija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|