DAI537 Ceļu satiksmes regulēšanas un vadības teorija

Kods DAI537
Nosaukums Ceļu satiksmes regulēšanas un vadības teorija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Transports
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Andris Ozols
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Inteligenajās transporta sistēmas. Ceļu satiksmes (CS) vadības teorētiskie pamati. CS kā vadības objekts. Sistēma "Automobilis-Ceļš-Vadītājs-Apkārtējā vide".Vadības sistēmu modeļi, vadības līmeņi.Transporta plūsmu teorija:pamatdefinīcijas, mikromodeļi un makromodeļi. Transporta plūsmu analīze..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Automobilizācijas problēmas Latvijā un ar to saistītās problēmas. 2 0 0 0
Ievads transporta telemātikā. Cilvēks-mašīna interfeis. PROMETHEUS un DRIVE projekti. 2 0 0 0
Dažādu izstrādātāju inteligentās trnasporta sistēmas. 4 0 0 0
Apkārtējās vides piesārņojums no automobīļu transporta. 2 0 0 0
Satiksmes ietekmēšana uz automagistrālēm. 2 0 0 0
Ceļu satiksme nākotnē. 2 0 0 0
Izolēta krustojuma regulēšanas režīmi. Vispārējie jēdzieni. Luksofora cikla struktūra. 2 0 0 0
Luksoforu cikla garums un tā elementu aprēķins. 6 0 0 0
Koordinēta regulēšana, vispārīgie jēdzieni. Koordinācijas grafika konstruēšana. 6 0 0 0
Koordinācijas grafika korkcija. 2 0 0 0
Satiksmes noslogojuma parametri. 2 0 0 0
Ātruma un stāvokļa vienādojums. Ātruma lokāla un momentnovērošana. Kopsakarības starp lokālo un momentnovērojumiem. 4 0 0 0
Sakarība starp transporta plūsmas parametriem. 2 0 0 0
Fundamentāldiagramma. 4 0 0 0
Dažādas funkcionālās sakarības starp vidējo ātrumu, satiksmes intensitāti un blīvumu. 2 0 0 0
Luksoforu signālu koordinēšanas metode SCOOT. Cikliskās plūsmas profils. 4 0 0 0
Kopā: 48 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Iepazīstināt studentus ar ceļu satiksmes pamatparametriem, to savstarpējām sakarībā pilsētās un uz automagistrālēm. Iemācīt studentiem prast novērtēt ceļu satiksmes daždus stāvokļus un izvēlēties atbilstošās vadības metodes. Panākt, lai studenti patstāvīgi spētu novērtēt autonomu krustojumu un magistrāles nepieciešamos prametrus un aprēķināt atbilstošos regulēšanas režīmus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzin inteligentās transporta sistēmas ceļu satiksmē. Spēj veikt autonoma krustojuma luksoforu regulēšanas režīmu aprēķinu. Spēj veikt krustojumu kopas koordinācijas režīma aprēķinu. - Nokārtots eksāmens ar pozitīvu vērtējumu.
Spēj veikt reāla krustojuma regulēšanas režīmu novērtēšanu un nepieciešamo eksperimentālo datu iegūšanu. Izmantojot atbilstošo teorētisko bāzi, spej veikt autonoma krustojuma regulēšanas režīmu aprēķinu un veikt salīdzinošo analīzi. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 1. praktisko darbu.
Spēj veikt krustojumu kopas (magistrāles) regulēšanas režīmu novērtēšanu un nepieciešamo eksperimentālo datu iegūšanu. Izmantojot atbilstošo teorētisko bāzi, spēj veikt krustojumu luksoforu koordinētas regulēšanas režīmu parametru aprēķinu un veikt salīdzinošo analīzi. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 2. praktisko darbu.
Priekšzināšanas Atbilstoši bakalaura studiju 3.kursa programmai.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 2.0 1.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]