Kods | DAI537 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ceļu satiksmes regulēšanas un vadības teorija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andris Ozols | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Inteligenajās transporta sistēmas. Ceļu satiksmes (CS) vadības teorētiskie pamati. CS kā vadības objekts. Sistēma "Automobilis-Ceļš-Vadītājs-Apkārtējā vide".Vadības sistēmu modeļi, vadības līmeņi.Transporta plūsmu teorija:pamatdefinīcijas, mikromodeļi un makromodeļi. Transporta plūsmu analīze.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iepazīstināt studentus ar ceļu satiksmes pamatparametriem, to savstarpējām sakarībā pilsētās un uz automagistrālēm. Iemācīt studentiem prast novērtēt ceļu satiksmes daždus stāvokļus un izvēlēties atbilstošās vadības metodes. Panākt, lai studenti patstāvīgi spētu novērtēt autonomu krustojumu un magistrāles nepieciešamos prametrus un aprēķināt atbilstošos regulēšanas režīmus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzin inteligentās transporta sistēmas ceļu satiksmē. Spēj veikt autonoma krustojuma luksoforu regulēšanas režīmu aprēķinu. Spēj veikt krustojumu kopas koordinācijas režīma aprēķinu. - Nokārtots eksāmens ar pozitīvu vērtējumu. Spēj veikt reāla krustojuma regulēšanas režīmu novērtēšanu un nepieciešamo eksperimentālo datu iegūšanu. Izmantojot atbilstošo teorētisko bāzi, spej veikt autonoma krustojuma regulēšanas režīmu aprēķinu un veikt salīdzinošo analīzi. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 1. praktisko darbu. Spēj veikt krustojumu kopas (magistrāles) regulēšanas režīmu novērtēšanu un nepieciešamo eksperimentālo datu iegūšanu. Izmantojot atbilstošo teorētisko bāzi, spēj veikt krustojumu luksoforu koordinētas regulēšanas režīmu parametru aprēķinu un veikt salīdzinošo analīzi. - Pozitīvs vērtējums par patstāvīgi izpildīto 2. praktisko darbu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Atbilstoši bakalaura studiju 3.kursa programmai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|