DAA430 3D ģeometriskie pārveidojumi datorgrafikā

Kods DAA430
Nosaukums 3D ģeometriskie pārveidojumi datorgrafikā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksandrs Sisojevs
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija 3D ģeometriskie pārveidojumi datorgrafikā iekļauj 3D objektu un scēnu zīmēšanas paņēmienus. Kursa gaitā studenti apgūs homogēno koordinātu lietošanu. Pārzinās projekciju veidu datorgrafikā, primitīvus un parametriskās formas. Studenti veidos racionālas parametriskas virsmas, tai skaitā racionālas Bezie un NURBS virsmas, apgūs apgaismošanas modelēšanu 3D telpā. Risinās vienkāršākos 2D un 3D uzdevumum, izmantojot dažādas metodes un tehniskos līdzekļus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Matemātiskas telpas (eiklida, afīna). Koordinātu sistēmas. 6 0 0 0
Projekcijas. Projekcijas veidi. Projicēšanas pārveidojumi. 6 0 0 0
Objektu matemātiskais apraksts 3D telpā. Poligonalais modelis. Parametriskās virsmas. Racionālas Bezie virsmas. 8 0 0 0
NURBS virsmas 8 0 0 0
Ģeometriskas transformācijas 3D telpā. Transformācijas matricas. 6 0 0 0
3D scēnu apgaismošanas modelēšana. 6 0 0 0
Iekrāsošanas modelēšana 3D telpā (Guro un Fonga modelis). 4 0 0 0
Redzamības problēma. Z-bufera algoritms. 4 0 0 0
Kopā: 48 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sniegt akadēmisko un profesionālo izglītību 3D datorgrafikā. Apgūt 3D datorgrafikas algoritmus, 3D objektu un scēnu modelēšanu, transformāciju un attēlošanu. Iegūt prasmi izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēšanai un risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj apspriest 3D datorgrafikas modelēšanas uz vizualizēšanas metodes un izprot to pielietošanu praksē. - Rakstisks eksāmens, kas ietver gan teorētiskus jautājumus, gan praktiska piemēra analīzi.
Izmantojot atbilstošus programmēšanas rīkus, algoritmus un metodes spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas izveido 3D objektu attēlošanu. - Patstāvīgi izpildīts mājas darbs.
Priekšzināšanas DIP101 .Datormācība (pamatkurss)
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 2.0 1.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]