Kods | DAA422 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Scēnu analīze un datorredze | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Sisojevs, Artjoms Supoņenkovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Scēnu analīze ir saistīta ar 2D attēlu un 3D scēnu apstrādi un analīzi. Te var minēt gan attēla vai scēnas sadalīšanu nozīmīgos apgabalos (fragmentos), gan atsevišķa fragmenta atpazīšanu. Datorredze - tā ir teorija un tehnoloģija, kas palīdz veidot dažādas mašīnas, kuras spēj "redzēt", t.i., mākslīgās sistēmas, kas spēj iegūt informāciju no attēla. Kursa gaitā studenti apgūs algoritmus un metodes, ar kuru palīdzību spēs segmentēt 2D attēlu vai 3D scēnu, sadalīt to fragmentos, apstrādāt katru atsevišķu fragmentu, piešķirt katram fragmentam noteiktu klasi. Studenti uzzinās, kā attēls tiek glabāts datorā, kā var modelēt attēla uztveršanas procesu, izmantojot dažādus rīkus. Studenti iemācīsies kalibrēt kameru, veidot savus videoklipus un nodarbosies arī ar stereoskopisko uztveri, veidos savas stereoskopiskās bildes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt akadēmisko izglītību scēnu analīzē un datorredzē. Sniegt informāciju par datorattēlu veidošanas un glabāšanas procesiem. Iemācīt modelēt attēla uztveršanas procesu, izmantojot dažādus rīkus, piemēram, videokameru. Sniegt informāciju par 2D attēlu un 3D scēnu apstrādi, segmentāciju, atpazīšanu. Iemācīt izstrādāt programmas, kas spēj realizēt teorētiskās zināšanas praksē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina scēnu analīzes un datorredzes pamatjēdzienus un teorētiskos jautājumus. - Rakstisks eksāmens, kas ietver kursa teorētiskus jautājumus. Izprot datorattēla uztveršanas modelēšanas procesu. - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi. Spēj realizēt 2D attēla segmentācijas un atpazīšanas metodes praksē. - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi. Izprot stereoskopisko uztveri. Balstoties uz teorētiskām zināšanām, spēj izveidot stereoskopiskus attēlus - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi. Spēj strādāt ar videokameru un veidot videoklipus. - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DIP101 ,Datormācība ( pamatkurss ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|