DAA303 Datoru grafika

Kods DAA303
Nosaukums Datoru grafika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksandrs Sisojevs, Mihails Kovaļovs, Artjoms Supoņenkovs
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Datorgrafika – informācijas apstrādes režīms, kas ar atbilstošu ievades un apstrādes programmu un ierīču (piem. grafisko displeju, ploteru u.c.) palīdzību ļauj informāciju attēlot grafiskā veidā..
Datorgrafika- ir grafisks attēls taisīts tikai ar datoru- minimāli var pielietot arī fotoattēlus.
Visur, kur skaties pamatā ir datorgrafika un zilais fons, visās reklāmās, visās fantastikas filmās. Video bilde sastāv no trim krāsām - zilais, zaļais un sarkanais. Ir iespējams noteiktas krāsas toņu apgabalus izņemt no kadra vietā liekot citu signālu. Šādu tehniku plaši izmanto televīzijas studijās gandrīz visu mūžu. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Datoru grafikas galvenie jēdzieni. 2 0 0 0
Ģeometriskās transformācijas. 2 0 0 0
Homogēnās koordinātes. 2 0 0 0
Pārnese. Mēroga izmaiņas. Divu dimensiju rotācija. 2 0 0 0
Trīs dimensiju rotācija. Refleksija. 2 0 0 0
Projekcijas: paralēlā,aksometriskā,perspektīvā. 2 0 0 0
Izgriešana. Neredzamās līnijas. Grafiku projektēšana 2 0 0 0
Splaini. Parametriskās lIknes. Parametriskās kvadratiskās līknes. 2 0 0 0
Becera līknes. B-splaini. Virsmu projektēšana 2 0 0 0
Datoru grafika un projektēšana. 2 0 0 0
Projektēšanas process, tehniskie līdzekļi un programmatūra. 12 0 0 0
Kopā: 32 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Sniegt akadēmisko izglītību datorgrafikā. Iegūt prasmi izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēsanai un risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina datorgrafikas teorētiskos pamatus un galvenos jēdzienus (transformācijas, homogēnās koordinātes, objektu attēlošana utt). - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan prakstiskos uzdevumus.
Spēj pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas konkrēto uzdevumu risināšanai. Spēj orientēties algoritmos un analītiski izvērtēt, kādus algoritmus jāpielieto uzdevumu risināšanai. - Kontroldarbs.
Spēj uzprogrammēt datorgrafikas algoritmus: 2D un 3D objekta veidošana, objektu attēlošana, objektu transformācijas. - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi.
Priekšzināšanas DIP101 ,Datormācība ( pamatkurss )
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 1.0 0.0 1.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]