Kods | DAA303 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datoru grafika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Sisojevs, Mihails Kovaļovs, Artjoms Supoņenkovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Datorgrafika – informācijas apstrādes režīms, kas ar atbilstošu ievades un apstrādes programmu un ierīču (piem. grafisko displeju, ploteru u.c.) palīdzību ļauj informāciju attēlot grafiskā veidā.. Datorgrafika- ir grafisks attēls taisīts tikai ar datoru- minimāli var pielietot arī fotoattēlus. Visur, kur skaties pamatā ir datorgrafika un zilais fons, visās reklāmās, visās fantastikas filmās. Video bilde sastāv no trim krāsām - zilais, zaļais un sarkanais. Ir iespējams noteiktas krāsas toņu apgabalus izņemt no kadra vietā liekot citu signālu. Šādu tehniku plaši izmanto televīzijas studijās gandrīz visu mūžu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt akadēmisko izglītību datorgrafikā. Iegūt prasmi izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēsanai un risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina datorgrafikas teorētiskos pamatus un galvenos jēdzienus (transformācijas, homogēnās koordinātes, objektu attēlošana utt). - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan prakstiskos uzdevumus. Spēj pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas konkrēto uzdevumu risināšanai. Spēj orientēties algoritmos un analītiski izvērtēt, kādus algoritmus jāpielieto uzdevumu risināšanai. - Kontroldarbs. Spēj uzprogrammēt datorgrafikas algoritmus: 2D un 3D objekta veidošana, objektu attēlošana, objektu transformācijas. - Patstāvīgi izpildītie laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DIP101 ,Datormācība ( pamatkurss ) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|