Kods | DAA201 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorgrafikas, tēlu atpazīšanas un attēlu apstrādes pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Sisojevs, Mihails Kovaļovs, Olga Krutikova, Marija Dobkeviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ievads datorgrafikā, tēlu atpazīšanā un attēlu apstrādē. Grafiskie primitīvi. 2D un 3D ģeometriskie pārveidojumi. Tēlu atpazīšanas algoritmi. Attēlu apstrāde un scēnu analīze. Attēlu invariantīvie pārveidojumi.Kontūru izdalīšana. Attēlu segmentācija. Scēnu aprakstīšana. Programmu paketes datorgrafikai un attēlu apstrādei.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt akadēmisko izglītību datorgrafikā un attēlu apstrāde. Apgūt rastru grafikas algoritmus, 2D un 3D objektu attēlošanu un transformāciju, kā arī attēlu apstrādes metodes un algoritmus. Iegūt prasmi izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēsanai un risināšanai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest datorgrafikas, tēlu atpazīšanas un attēlu apstrādes pamatprincipus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina dažādus rastra grafikas algoritmus. - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan prakstiskos uzdevumus. Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas realizē 2D un 3D objektu veidošanu. - Patstāvīgi izpildīti laboratorijas darbi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | DIP101 ,Datormācība ( pamatkurss ) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|