Kods | DMM101 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inta Volodko, Andrejs Koliškins, Ilmārs Iltiņš, Svetlana Pavlova, Vaira Buža, Ilze Karpinska, Tabita Treilande, Inna Samuilika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 (13.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ievads. Lineārā algebra: matricas, determinanti, lineāru vienādojumu sistēmas. Vektoru algebras pamati. Ievads analīzē: robežas, nepārtrauktība. Diferenciālrēķini: viena un vairāku argumentu funkciju atvasinājums, diferenciālis, to pielietojumi.. Integrālrēķini: nenoteiktais un noteiktais integrālis, to pielietojumi. Pirmās kārtas parastie diferenciālvienādojumi. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas matemātikā, kas ir nepieciešamas specialitātes priekšmetu sekmīgai apgūšanai. Attīstīt studentu loģisko domāšanu un jēdzienu pielietošanas iemaņas sasaistē ar specialitātes mācību priekšmetiem un to pamatobjektiem, lai veidotu studentiem prasmi analizēt turpmāk veicamo sarežģītāko uzdevumu risinājumus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pēc kursa sekmīgas apgūšanas students spēj veikt darbības ar matricām, atrisināt lineāras vienādojumu sistēmas un izmantot tās ekonomisku problēmu risināšana. - Studentu zināšanas un spējas tiek novērtētas pēc viņu mājas darba, kontroldarba un eksāmena darba rezultātiem. Spēj veikt darbības ar vektoriem; noteikt vektoru lineāro atkarību un bāzi - Savas zināšanas un spējas studenti parāda kontroldarbā, mājasdarbā un eksāmenā. Spēj aprēķināt vienkāršākās robežas; noteikt atklātā, apslēptā veidā un parametriski dotu funkciju atvasinājumus; ar atvasinājumu un robežu palīdzību spēj izpētīt funkciju un uzzīmēt tās grafiku. - Par minētajām tēmām studentiem paredzēti 2 kontroldarbi, 2 mājasdarbi, kā arī daži uzdevumi eksāmenā. Spēj atrast vairāku argumentu funkciju parciālos atvasinājumus, pielietot tos divu argumentu funkciju ekstrēmu noteikšanā. - Studentu zināšanas un spējas tiek novērtētas pēc viņu mājasdarba, kontroldarba un eksāmena darba rezultātiem. Spēj nointegrēt vienkāršākās funkcijas; ar noteiktā integrāļa palīdzību spēj aprēķināt plaknes figūras laukumu, līnijas loka garumu un rotācijas ķermeņa tilpumu, pielietot noteikto integrāli ekonomikas uzdevumu risināšanā - Par minētajām tēmām studentiem paredzēti 2 kontroldarbi, 2 mājasdarbi, kā arī uzdevumi eksāmenā. Spēj atrisināt vienkāršākos pirmās diferenciālvienādojumus. - Studentu zināšanas un spējas tiek novērtētas pēc viņu mājasdarba, kontroldarba un eksāmena darba rezultātiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 10%
Kontroldarbi - 35% Teorijas testi - 5% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Labas matemātikas zināšanas pilna vidusskolas kursa apjomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|