Kods | EEA391 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Elektrotehnoloģija un elektroapgādes pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīna Bērziņa, Kārlis Timmermanis, Viesturs Bražis, Ivars Raņķis, Leonīds Ribickis, Jānis Valeinis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 (10.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elektroenerģijas patērētāji, to iedalījums. Elektrofizikālās un elektroķīmiskās iekārtas un to barošanas avoti. Elektriskās siltumiekārtas. Elektroapgaisme. Patērētāju slodžu grafiki un aplēses slodze. Elektroenerģijas kvalitāte. Patērētāju elektroapgādes drošums, reaktīvās jaudas kompensēšana. Priekšmets sniedz vispārīgas zināšanas par optisko starojumu un mākslīgo apgaismi. Praktiskajās nodarbībās un laboratorijā studenti iepazīstas ar mākslīgo gaismas avotu eksperimentālās pārbaudes metodēm un vienkāršākajām iekštelpu apgaismes aplēses metodēm. . Tiek apskatīti elektrotehnoloģisko iekārtu izveides pamatprincipi. Ir apskatītas elektrotermiskās iekārtas, pretestības krāsnis un sildiekārtas, loka krāsnis, elektrometināšana, loka un kontaktmetināšana, galvanika un elektrolīze. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir enerģētikas un elektrotehnikas virziena studentiem sniegt pamatzināšanas par elektroapgaismi kā vienu no visiz- platītākajiem elektroenerģijas izmantošanas veidiem ražoša- nā un mājsaimniecībā, kā arī elementāras iekštelpu māks- līgās apgaismes aplēses prasmes Apgūt elektrotehnoloģisko iekārtu darbības pamatprincipus, iemācīt studentiem veikt elektrotehnoloģisko iekārtu aprēķinu, iemācīt izveidot elektrotehnoloģisko procesu iekārtu elektriskās shēmas. Apgūt elektroapgādes sistēmu projektēšanas pamatzināšanas, lai varētu izvēlēties konkrētam uzdevumam nepieciešamās iekārtas un atrast piemērotāko risinājumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināt:
• gaismtehnikas pamatjēdzienus un to terminējumu
• kvalitatīvas elektroapgaismes raksturlielumus un to savstarpējās sakarības - Eksāmens Zināt: • apgaismojuma normēšanas principus un eksperimen- tālās pārbaudes metodes • mākslīgās gaismas avotu (termostarotāju, izlād- starotāju, cietstarotāju) uzbūves un darbības principus - vērtēšana eksāmenā un aizstāvot laboratorijas darbus Prast: • izvēlēties energoefektīvus mākslīgās gaismas avotus • manuāli un ar datoru aprēķināt vispārīgo mākslīgo apgaismojumu raksturīgām telpām - vērtēšana praktiskajās nodarbībās un aizstāvot laboratorijas darbus Prast: • eksperimentāli noteikt mākslīgās gaismas avotu raksturlielumus - vērtēšana, aizstāvot laboratorijas darbus Spēj sastādīt un pareizi zīmēt elektrotehnoloģisko iekārtu shēmas un skices - Studiju darba uzdevums Nr.11, pozitīvas atbildes eksāmenā Spēj veikt elektrotermisko karsēšanas ietaišu aprēķinu - Studiju darba uzdevumi Nr.1-4, pozitīvas atbildes eksāmenā Spēj veikt metināšanas ietaišu aprēķinu - Studiju darba uzdevums Nr.9, pozitīvas atbildes eksāmenā Spēj pareizi izklāstīt loka krāšņu darbības principu - Apgūta attiecīgā jautājuma būtība, pozitīvas atbildes eksāmenā Spēj veikt indukcijas iekārtu aprēķinu - Studiju darba uzdevumi Nr.5-8, pozitīvas atbildes eksāmenā Spēj veikt galvanisko iekārtu aprēķinu - Studiju darba uzdevums Nr.10, pozitīvas atbildes eksāmenā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, Elektrotehnikas teorētiskie pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|