| Kods | EEM202 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Elektrisko mašīnu pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Elena Ketnere, Vladimirs Ņikišins, Svetlana Andrianova, Uldis Brakanskis, Andrejs Konovaļčiks, Ludmila Lavrinoviča, Rahims Geidarovs, Kārlis Gulbis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija | 
					
				Aplūkoti elektrisko mašīnu un transformatoru pamattipu uzbūve, elektromehāniskā enerģijas pārveidošana, darbības princips. Analizēti transformatoru, līdzstrāvas un maiņstrāvas mašīnu elektromagnētiskie procesi, darba režīmi, galvenie raksturlielumi, praktiskās izmantošanas iespējas.  . | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Mērķis un uzdevumi, izteikti  kompetencēs un prasmēs  | 
			Mērķis: - iepazīt enerģijas elektromehāniskās pārveidošanas likumsakarības; - apgūt un prast izskaidrot fizikālos procesus dažādu tipu elektriskajās mašīnās un transformatoros un saistīt tos ar praktiskās izmantošanas iespējām. Uzdevumi: - prast aprēķināt, mērīt un analizēt dažādu elektrisko mašīnu parametrus un raksturlīknes; - prast analizēt elektrisko mašīnu darba režīmus un risināt to ekspluatācijas jautājumus; - prast novērtēt dažādu elektrisko mašīnu piemērotību dažādiem režīmiem un ekspluatācijas apstākļiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
				
					Sasniedzamie studiju  rezultāti un to vērtēšana  | 
			
				
					
						Spēj atpazīt un salīdzināt dažādus elektrisko mašīnu veidus. - Laboratorijas un kontroldarbu kvalitatīvs vērtējums. 
 Eksāmens, mutiskas vai rakstiskas atbildes uz eksāmena jautājumiem. 
 Izmantojot elektrisko mašīnu teorijas pamatelementus, prast izskaidrot, prognozēt, analizēt un novērtēt elektrisko mašīnu raksturlīknes dažādos darba režīmos - Laboratorijas un kontroldarbu kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens, mutiskas vai rakstiskas atbildes uz eksāmena jautājumiem. Vispārīgos vilcienos aprakstīt un novērtēt elektrisko mašīnu tipa izvēli elektroenerģētiskās, iekārtās, balstoties uz tehniski ekonomiskajiem rādītājiem. - Laboratorijas un kontroldarbu kvalitatīvs vērtējums. Eksāmens, mutiskas vai rakstiskas atbildes uz eksāmena jautājumiem.  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji | 
				 
					
					
						Laboratorijas darbi - 30% 
					
					
					 
			Kontroldarbi - 30% Eksāmens - 40%  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Zināšanas par fizikas nodaļām (mehānika, siltums), kā arī elektrību un magnētismu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums | 
				
  | 
		||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||