Kods | EAS601 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mūsdienu vides problēmas. Risinājumi. Modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Blumberga, Dagnija Blumberga | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 (22.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis kurss ietver vides problēmu izvērtējumu dažādās tautsaimniecības (piem., rūpniecības, lauksaimniecības u.c.) nozarēs, kā arī sniegs ieskatu par vides zinātnes vēsturisko attīstību un dažādiem ekopētījumu instrumentiem un metodēm. Kursā aplūko dažādas vides problēmas – gaisa piesārņojums, ūdens piesārņojums, kaitīgie materiāli, trokšņi, atkritumi u.c. , kā arī šo problēmu risinājumus. Paralēli izvērtēts vides problēmu saistība ar antropoloģiskajiem aspektiem, kā arī izvērtēta cilvēku veselības un vides mijiedarbība.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir nodrošināt iespēju izvērtēt un orientēties starp vides problēmu plašo spektru dažādās tautsaimniecības nozarēs un noteikt pilnvērtīgākos un efektīvākos konkrētu vides problēmu vai problēmu loku risināšanas veidus un metodes, kā arī nodrošināt izpratni par dažādu antropoloģisko aspektu ietekmi uz vides problēmu aktualizēšanos mūsdienu pasaulē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj novērtēt un noteikt dažādu tautsaimniecības nozaru vides problēmas un raksturot to apjomu. - Pārbaudes veids: Mājas darbi, kursa darbs, eksāmens.
Kritēriji: spēj identificēt vides problēmas un noteikt to veidu. Spēj izvēlēties efektīvāko risinājuma metodi vai veidu iepriekš identificētajām vides problēmām. - Pārbaude: Mājas darbi, lab./prakt.darbi, kursa darbs eksāmens. Kritēriji: Izmantojot dažādās vides problēmu risinājumu metodes vai veidus, spēj atrast optimālāko risinājumu konkrētajai problēmsituācijai. Prot noteikt galvenos preventīvos pasākumus, lai novērstu vai samazinātu esošo vai jaunu vides problēmu rašanos dažādām tautsaimniecības nozarēm. - Pārbaude: Mājas darbi, lab./prakt.darbi, kursa darbs eksāmens. Kritēriji: spēj definēt optimālāko preventīvo pasākumu apjomu, lai novērstu vai samazinātu vides problēmas dažādās tautsaimniecības nozarēs. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vides zinātne, ekoloģija, ilgtspējīga attīstība, matemātika, fizika, vides pārvaldība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|