Kods | EAS502 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekodizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gatis Bažbauers, Francesco Romagnoli, Jūlija Gušča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets „Ekodizains” pamatojas uz dzīves cikla pieeju un domāšanu, kas nepieciešama produktu dizaina procesā. Tiek aptverti galvenie ekodizaina principi un vadlīnijas ietekmes uz vidi faktoru novērtēšanai un samazināšanai, apgūtas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes produktu sistēmu radītās ietekmes uz vidi noteikšanai un salīdzināšanai. Kursa ietvaros tiek veikta dažādu dizaina risinājumu radīto produktu vides sniegumu izvērtēšana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir iepazīstināt studentus ar produktu sistēmu radīto ietekmju uz vidi noteikšanas metodēm un galvenajiem ekodizaina principiem, kas ļauj praktiski analizēt dažādus produktu dizaina risinājumus, nosakot būtiskākos ietekmes uz vidi faktorus to dzīves cikla laikā un izstrādāt priekšlikumus produktu vides snieguma uzlabošanai. Kursa noslēgumā students, analizējot produktus, spēs formulēt ekodizaina uzdevumus un izvēlēties atbilstošās stratēģijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students, analizējot produktus, spēj formulēt ekodizaina uzdevumus un izvēlēties atbilstošās stratēģijas. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens.
Kritēriji: Spēj analizēt produktu, nosakot atbilstību ekodizaina vadlīnijām; spēj radīt ekodizaina idejas, spēj analizēt materiālu izvēli. Students spēj izvērtēt produkta atbilstību ekomarķējumiem un likumdošanas prasībām. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs. Kritēriji: ar normatīvo aktu un ekodizaina ekspertu sistēmas palīdzību spēj noteikt produkta atbilstību likumdošanas un ekomarķējumu prasībām. Students spēj praktiski lietot ekodizaina instrumentus. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs. Kritēriji: ar ekodizaina instrumentu palīdzību spēj izstrādāt rekomendācijas produktu uzlabošanai. Students pārzina ietekmes uz vidi noteikšanas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: ar MET matricas un ekoindikatoru metodes palīdzību spēj analizēt produktu ietekmi uz vidi un iegūto rezultātu. Students spēj piedāvāt produkta ražotājam uzlabojuma idejas atbilstoši ekodizaina prasībām. - Pārbaudes veidi: Praktiskie darbi, kursa darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: veic izvēlētā produkta analīzi un izstrādā ekodizaina rekomendācijas, izmantojot kursa ietvaros iegūtās zināšanas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ekoloģija un vides aizsardzība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|