Kods | EAS102 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads studiju nozarē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dace Lauka, Jūlija Gušča | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 (1.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta galvenie jautājumi: vides zinātnes bakalaura studiju programmas saturs un realizācija, mācību procesa organizācija, vides zinātnes jēdziens, vēsture un problēmas, ilgtspējīgas attīstības pamatprincipi, karjeras iespējas specialitātē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Gūt priekšstatu par studiju programmas saturu un mācību procesa organizēšanu. Iegūt zināšanas par vides zinātnes nozari un tās attīstības vēsturi. Izprast ilgtspējīgas attīstības principus. Apzināt potenciālo darba tirgu specialitātē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj identificēt vides piesārņojumu. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs –zaļo teritoriju apsekošana un piesārņojuma kartēšana.
Kritēriji: spēj noteikt piesārņojumu reālā vidē un aprakstīt tā ietekmi uz ekosistēmu un sabiedrību.
Spēj praksē pielietot ilgtspējīgas attīstības pamatprincipus - Pārbaudes veids: praktiskais darbs. Kritēriji: spēj sniegt priekšlikumus situācijas uzlabošanai piesārņotajās teritorijās, ņemot vērā ekoloģiskos, sociālos un ekonomiskos aspektus. Spēj identificēt potenciālās darba vietas un karjeras iespējas specialitātē. - Pārbaudes veidi: Spēle Kritēriji: spēj izteikt savu viedokli, kā arī rast atbildes uz sevi interesējošiem jautājumiem, diskutējot par potenciālajām darba iespējām. Spēj izprast mācību procesa organizāciju un pielietot to praksē - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi – Zaļā patruļa, spēle, diskusija. Kritēriji: spēj izpildīt uzdotos praktiskos darbus, to ietvaros veicot uzdevumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dabaszinības (atbilstoši vidusskolas līmenim) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|