Kods | EEL100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads specialitātē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Enerģētika un elektrotehnika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pēteris Apse-Apsītis, Ivars Raņķis, Anastasija Žiravecka | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 (1.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti tiek informēti par elektrotehnikas attīstību, elektrotehnikas apmācības veidiem, elektroenerģijas resursiem, elektroenerģijas ģenerēšanu, pārvades tīkliem, enerģijas sadali, sistēmu elementiem. Lekcijas satur arī informāciju par elektroenerģētiskiem automatizācijas uzdevumiem, režīmu novērošanu, dispečerizāciju, elektroenerģijas patērētājiem, elektriskām tehnoloģijam, elektroenerģijas pārveidošanu. Tiek aplūkota elektromotoru pielietošana un elektroenerģijas patērētāju automatizācija. Tiek sniegti elektrotehnikas pamati un aplūkoti elektrisko ķēžu atrisinājumu dažādas metodes. Tiek dota informācija par brīvās izvēles priekšmetiem tupmākām mācībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Galvenais priekšmeta mērķis ir tuvāk iepazīstināt studentus ar izvēlēto specialitāti, visām apmācību iespējām šajā jomā un priekšmetiem, kurus ir nepieciešams apgūt veiksmīgai studiju pabeigšanai. Pārliecināt studentus priekšmetu dziļākas un labākas apgūšanas nepieciešamībā. Dot priekšstatu pamatotākai izvēles priekšmetu izprašanai, lai studenti varētu ar sapratni tuprmāk izvēlēties nepieciešamos priekšmetus. Ievadīt elektrotehnikas pamatu būtībā, lai studenti izprastu to teorētisko un praktisko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students zina elektroinženiera pienākumus un uzdevumus, mācību programmas priekšmetu saturu un mērķi. Students spēj atpazīt un nosaukt specializācijas virzienus. - Students var viegli nosaukt, kādi priekšmeti ir nepieciešami darbam vienā vai otrā specializācijā. Students prot atrisināt elementārus uzdevumus elektrībā un elektromegnētismā, pielietojot elektrotehnikas pamatlikumus. - Studenti skaitliski atrisina vismaz trīs uzdevumus, saņemot ieskaiti. Izmantojot iegūtās zināšanas par brīvās izvēles priekšmetiem, analizējot jomas, kurās priekšmeti tiek pasniegti, spēj novērtēt noteiktā priekšmeta nepieciešamību. - Studenti individuālājā kārtībā argumentēti izvēlas brīvās izvēles priekšmetus savām tupmākajām mācībām. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, fizika, elektrība un magnētisms vidusskolas līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|