Kods | VIA150 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Monologu, dialogu un profesionālu tekstu audiēšanas prasmju attīstīšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Smirnova, Irina Liokumoviča, Diāna Rūpniece, Zane Seņko, Inese Kočote, Džefrijs Č Grīnvalds, Aija Veldruma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studenti klausās intervijas, reportāžas, aptaujas un ziņojumus. Lai pilnveidotu klausīšanās prasmes, tiek izmantotas lietišķas un profesionālas situācijas angļu valodā. Studenti sniedz noklausītā teksta mutisku kopsavilkumu, komentē tekstu un veic dažādus komunikatīvus uzdevumus. Apgūtās prasmes un iemaņas studenti izmanto savu domu un viedokļu paušanā, kā arī dialogu veidā apmainās ar informāciju un mācās formulēt argumentus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis: Vidēji grūtu, lietišķu un profesionāli orientētu tekstu klausīšanās prasmju apgūšana un attīstīšana. Studiju priekšmeta uzdevumi: 1. Attīstīt un pilnveidot trīs svarīgākās klausīšanās stratēģijas (globālo, detalizēto, selektīvo), atšķirt trīs klausīšanas līmeņus un klausīšanos ietekmējošos faktorus, klausoties īsākus un garākus monologus un dialogus, tekstus un intervijas, kā arī veikt klausīšanās prasmes pārbaudes uzdevumus. 2. Pilnveidot klausīšanās stratēģijas, izmantojot dažādas tematikas tekstus un grafiskos informācijas materiālus, lai palīdzētu sagatavoties klausāmā teksta informācijas uztverei. 3. Apgūt detalizētu lietišķā teksta izpratni. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj uztvert un identificēt 3 veidu klausīšanās tekstu saturu saskaņā ar šo tekstu atšķirīgo uzdevumu stratēģiju un grūtības pakāpes līmeņiem. - Pārbaudes veids: testi (dialogi, intervijas), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks. Spēj vispārīgi vai detalizēti komentēt audio informāciju, spontāni izveidot mutisku satura kopsavilkumu. - Pārbaudes veids: testi (intervijas, radio/TV informatīvie ziņojumi), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks. Spēj izpaust, pamatot, argumentēt izpausto viedokli, kā arī analizēt, apšaubīt, kritizēt uztvertās informācijas saturu monologos, dialogos, diskusijās. - Pārbaudes veids: testi (dialogi, teksti, intervijas), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks. Spēj radoši modelēt lietišķas tēmas saturu, demonstrējot apgūto prasmju individuālo kompetenci. - Pārbaudes veids: testi (intervijas, teksti), eksāmens Vērtēšana: Testi (70% uzdevumu izpildīti sekmīgi) - iesk./neiesk. Eksāmens- atzīme atbilstoši 10 ballu skalai |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums, darbs nodarbībās - 10%
Testi (intervijas, radio/TV informatīvie ziņojumi) - 30% Uztvertās informācijas satura analīze - 30% Eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|