VIA150 Monologu, dialogu un profesionālu tekstu audiēšanas prasmju attīstīšana

Kods VIA150
Nosaukums Monologu, dialogu un profesionālu tekstu audiēšanas prasmju attīstīšana
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Valodas
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Tatjana Smirnova, Irina Liokumoviča, Diāna Rūpniece, Zane Seņko, Inese Kočote, Džefrijs Č Grīnvalds, Aija Veldruma
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 2
Anotācija Studenti klausās intervijas, reportāžas, aptaujas un ziņojumus. Lai pilnveidotu klausīšanās prasmes, tiek izmantotas lietišķas un profesionālas situācijas angļu valodā. Studenti sniedz noklausītā teksta mutisku kopsavilkumu, komentē tekstu un veic dažādus komunikatīvus uzdevumus. Apgūtās prasmes un iemaņas studenti izmanto savu domu un viedokļu paušanā, kā arī dialogu veidā apmainās ar informāciju un mācās formulēt argumentus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Kursa mērķi, uzdevumi, kalendārais plāns. Iepazīšanās, brīvdienas. 2 2 0 0
Ceļošana un satiksme. 2 2 0 0
Ielūgums, ielūguma saņemšana, atbilde uz ielūgumu. 2 2 0 0
Apmeklējums pie draugiem. Galda kultūra Latvijā, ASV un Lielbritānijā. 2 2 0 0
Jaunatne un alkohols. 2 2 0 0
Apkārtējā vide. Daba, tās aizsardzība. 2 2 0 0
Sabiedriskās saziņās līdzekļi. 2 2 0 0
Tests. Dialoga un intervijas klausīšanās ar 5 uzdevumiem. 8 8 0 0
Informācijas tehnoloģijas. 2 2 0 0
Darbs, nākamā profesija. 2 2 0 0
Brīvais laiks, mūzika. 2 2 0 0
Nākotnes plāni un izredzes. 2 2 0 0
Izglītība, mācības. 2 2 0 0
Dzīve bez automašīnas. 2 2 0 0
Ekoloģijas problēmas Latvijā, ASV un Lielbritānijā 4 4 0 0
Studentu brīvlaiks, ceļojumi, vasaras universitātes, kursi. 2 2 0 0
Informatīvs materiāls par pārtikas rūpniecības nozares tematiku. 2 2 0 0
Informatīvs materiāls par būvniecības nozares tematiku. 6 6 0 0
Informatīvs materiāls par arhitektūras nozares tematiku. 4 4 0 0
Informatīvs materiāls par ekonomikas nozares tematiku. 6 6 0 0
Informatīvs materiāls par enerģētikas nozares tematiku. 4 4 0 0
Informatīvs materiāls par informācijas tehnoloģiju nozares tematiku. 6 6 0 0
Informatīvs materiāls par materiālmācības tematiku. 2 2 0 0
Informatīvs materiāls par mašīnzinību vai mehānikas nozares tematiku. 4 4 0 0
Informatīvs materiāls par transporta vai loģistikas nozares tematiku. 4 4 0 0
Informatīvs materiāls par ķīmijas nozares tematiku. 2 2 0 0
Kopā: 80 80 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju priekšmeta mērķis: Vidēji grūtu, lietišķu un profesionāli orientētu tekstu klausīšanās prasmju apgūšana un attīstīšana. Studiju priekšmeta uzdevumi: 1. Attīstīt un pilnveidot trīs svarīgākās klausīšanās stratēģijas (globālo, detalizēto, selektīvo), atšķirt trīs klausīšanas līmeņus un klausīšanos ietekmējošos faktorus, klausoties īsākus un garākus monologus un dialogus, tekstus un intervijas, kā arī veikt klausīšanās prasmes pārbaudes uzdevumus. 2. Pilnveidot klausīšanās stratēģijas, izmantojot dažādas tematikas tekstus un grafiskos informācijas materiālus, lai palīdzētu sagatavoties klausāmā teksta informācijas uztverei. 3. Apgūt detalizētu lietišķā teksta izpratni.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj uztvert un identificēt 3 veidu klausīšanās tekstu saturu saskaņā ar šo tekstu atšķirīgo uzdevumu stratēģiju un grūtības pakāpes līmeņiem. - Pārbaudes veids: testi (dialogi, intervijas), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks.
Spēj vispārīgi vai detalizēti komentēt audio informāciju, spontāni izveidot mutisku satura kopsavilkumu. - Pārbaudes veids: testi (intervijas, radio/TV informatīvie ziņojumi), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks.
Spēj izpaust, pamatot, argumentēt izpausto viedokli, kā arī analizēt, apšaubīt, kritizēt uztvertās informācijas saturu monologos, dialogos, diskusijās. - Pārbaudes veids: testi (dialogi, teksti, intervijas), eksāmens. Brīva izvēle – ieskaite. Vērtējums – iesk./neieks.
Spēj radoši modelēt lietišķas tēmas saturu, demonstrējot apgūto prasmju individuālo kompetenci. - Pārbaudes veids: testi (intervijas, teksti), eksāmens Vērtēšana: Testi (70% uzdevumu izpildīti sekmīgi) - iesk./neiesk. Eksāmens- atzīme atbilstoši 10 ballu skalai
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Apmeklējums, darbs nodarbībās - 10%
Testi (intervijas, radio/TV informatīvie ziņojumi) - 30%
Uztvertās informācijas satura analīze - 30%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas Angļu valodas zināšanas B2 līmenī saskaņā ar Eiropas kopējām pamatnostādnēm valodu apguvē.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas nedēļā Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 0.0 2.0 0.0 *
2 2.0 3.0 0.0 2.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]