RA0818 3. modulis: Līderība un organizatoriskā attīstība robežu pārvaldībā

Kods RA0818
Nosaukums 3. modulis: Līderība un organizatoriskā attīstība robežu pārvaldībā
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Iekšējā drošība un muita
Struktūrvienība Rēzeknes akadēmija
Mācībspēks Iluta Arbidāne, Juris Madžuls
Kredītpunkti 5.0
Daļas 1
Anotācija Modulis "Līderība un organizatoriskā attīstība robežu pārvaldībā" nodrošina teorētiskus un praktiskus ietvarus ar mērķi sagatavot studentus pārmaiņu aģentu lomai. Tas galvenokārt balstās uz šādām disciplīnām un jomām: .
• Organizatoriskā attīstība (OD) - Organizatoriskā attīstība ir uzvedības zinātnes zināšanu sistēmas pielietošana un nodošana plānoto stratēģiju, struktūru un procesu izstrādei, uzlabošanai un nostiprināšanai, kas noved pie organizācijas efektivitātes. OD saturu un būtību var aplūkot trīs kategorijās: teorija, konceptuālie ietvari un prakse. .
• Organizatoriskā uzvedība (OB) - Organizatoriskā uzvedība ir studiju joma, kas pēta indivīdu, grupu un struktūru ietekmi uz uzvedību organizācijās, lai pielietotu šādas zināšanas organizācijas efektivitātes uzlabošanai. Tas ietver cilvēka uzvedības izpratni, prognozēšanu un pārvaldību. .
• Vadība organizācijās - Vadība ir process, kurā ietekmē citus, lai saprastu un vienotos par to, kas ir jādara un kā to darīt, kā arī individuālo un kolektīvo centienu veicināšana kopīgu mērķu sasniegšanai. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Organizācijas teorija un līderības koncepcijas - no birokrātijas līdz mācību organizācijai 6 16 0 0
Līderības loma organizācijās 6 14 0 0
Vadība un lēmumu pieņemšanas procesi ES un starptautisko standartu kontekstā 6 14 0 0
Organizatoriskā attīstība ES standartu kontekstā 6 14 0 0
Komandas darbs un komandas mācīšanās procesi robežsardzes organizācijās 6 14 0 0
Pārmaiņu vadīšana un pārvaldība – ietekme uz ētiku un pamattiesībām 6 14 0 0
Kultūras un organizatoriskās uzvedības ietekme uz vadību un attīstību 4 14 0 0
Kopā: 40 100 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Mērķis šim modulim ir attīstīt līderības un organizācijas attīstības kompetences, kas veicina nepārtrauktu attīstību, savstarpēju sadarbspēju, sadarbību un saskaņošanu ES robežapsardzības vadības kontekstā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārdomāt savu organizatorisko kultūru un identificēt un novērst iespējamos šķēršļus, lai veicinātu mācību organizācijas kultūras piemērošanu valsts un ES līmenī. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Selektīvi piemērot atbilstošus vadības stilus, lai veicinātu nepārtrauktu organizācijas attīstību, kas atspoguļo pamattiesības un profesionālo ētiku. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Analizēt vadības un vadītāju lēmumu un darbību ietekmi uz attiecīgajām ieinteresētajām personām saskaņā ar ES/starptautiskajiem standartiem. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Kritiski izvērtēt alternatīvas organizācijas attīstības pieejas ES standartu un politiku, tostarp kvalitātes vadības sistēmu, kontekstā, lai uzturētu organizatoriskos uzlabojumus. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Efektīvi veiciet komandas problēmu risināšanas aktivitātes, veidojiet starppersonu spējas un gūstiet labumu no komandas mācīšanās procesiem. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Izstrādāt un novērtēt organizācijas uzlabošanas risinājumus saistībā ar sadarbspēju, izmantojot pārmaiņu vadības procesus. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija un salīdzinošā novērtēšana - 15%
Gadījuma izpēte un komandas prezentācija - 15%
Salīdzinošā analīze un pārdomas - 70%
 
Priekšzināšanas Stratēģija, plānošana un novērtēšana robežapsardzībā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 40.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]