| Kods | RA0818 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | 3. modulis: Līderība un organizatoriskā attīstība robežu pārvaldībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Juris Madžuls | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Modulis "Līderība un organizatoriskā attīstība robežu pārvaldībā" nodrošina teorētiskus un praktiskus ietvarus ar mērķi sagatavot studentus pārmaiņu aģentu lomai. Tas galvenokārt balstās uz šādām disciplīnām un jomām: . • Organizatoriskā attīstība (OD) - Organizatoriskā attīstība ir uzvedības zinātnes zināšanu sistēmas pielietošana un nodošana plānoto stratēģiju, struktūru un procesu izstrādei, uzlabošanai un nostiprināšanai, kas noved pie organizācijas efektivitātes. OD saturu un būtību var aplūkot trīs kategorijās: teorija, konceptuālie ietvari un prakse. . • Organizatoriskā uzvedība (OB) - Organizatoriskā uzvedība ir studiju joma, kas pēta indivīdu, grupu un struktūru ietekmi uz uzvedību organizācijās, lai pielietotu šādas zināšanas organizācijas efektivitātes uzlabošanai. Tas ietver cilvēka uzvedības izpratni, prognozēšanu un pārvaldību. . • Vadība organizācijās - Vadība ir process, kurā ietekmē citus, lai saprastu un vienotos par to, kas ir jādara un kā to darīt, kā arī individuālo un kolektīvo centienu veicināšana kopīgu mērķu sasniegšanai. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis šim modulim ir attīstīt līderības un organizācijas attīstības kompetences, kas veicina nepārtrauktu attīstību, savstarpēju sadarbspēju, sadarbību un saskaņošanu ES robežapsardzības vadības kontekstā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārdomāt savu organizatorisko kultūru un identificēt un novērst iespējamos šķēršļus, lai veicinātu mācību organizācijas kultūras piemērošanu valsts un ES līmenī. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti.
Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze Selektīvi piemērot atbilstošus vadības stilus, lai veicinātu nepārtrauktu organizācijas attīstību, kas atspoguļo pamattiesības un profesionālo ētiku. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze Analizēt vadības un vadītāju lēmumu un darbību ietekmi uz attiecīgajām ieinteresētajām personām saskaņā ar ES/starptautiskajiem standartiem. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze Kritiski izvērtēt alternatīvas organizācijas attīstības pieejas ES standartu un politiku, tostarp kvalitātes vadības sistēmu, kontekstā, lai uzturētu organizatoriskos uzlabojumus. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze Efektīvi veiciet komandas problēmu risināšanas aktivitātes, veidojiet starppersonu spējas un gūstiet labumu no komandas mācīšanās procesiem. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze Izstrādāt un novērtēt organizācijas uzlabošanas risinājumus saistībā ar sadarbspēju, izmantojot pārmaiņu vadības procesus. - Tiks piemērota nepārtrauktas novērtēšanas stratēģija, kas atspoguļo mācību stratēģijas 3 posmus, lai nodrošinātu, ka mācību rezultāti tiek sasniegti pakāpeniski. Visi novērtējumi ir summējoši ar nepārtrauktu formatīvu atgriezenisko saiti. Patstāvīgās mācīšanās fāze, Kontaktnedēļa, Pieredzes mācīšanās fāze |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Prezentācija un salīdzinošā novērtēšana - 15%
Gadījuma izpēte un komandas prezentācija - 15% Salīdzinošā analīze un pārdomas - 70% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Stratēģija, plānošana un novērtēšana robežapsardzībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||